۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در زنجان واکسینه شدند

۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در زنجان واکسینه شدند

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ۱۸ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان زنجان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۲ هزار سالمند معادل ۷۰ درصد واکسینه شدند.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در استان زنجان ۱۸ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان زنجان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۲ هزار سالمند معادل ۷۰ درصد از سالمندان واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان واکسن کرونا در تمام مراکز و پایگاه‌های سلامت تزریق می‌شود، اظهار کرد: واکسن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت فقط در مراکز تجمعی تزریق شده و در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاها در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در استان تزریق واکسن براساس برنامه ریزی انجام خواهد شد، گفت: تزریق واکسن بلافاصله ایمنی ایجاد نمی‌کند و مردم باید همچنان بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند چرا که تنها راه از بین رفتن کرونا رعایت بهداشت است.

قزلباش با بیان اینکه مراکز تجمیعی به تعداد ۳۰ مورد در استان راه اندازی می‌شود، ابراز داشت: از این تعداد دو مرکز در شهر زنجان راه اندازی شده و ما بقی هم به ترتیب در استان راه اندازی می‌شود.

وی به واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال اشاره کرد و افزود: در این استان ۱۴ هزار سالمند بالای ۱۴ هزار سال وجود دارد که به برنامه ریزی انجام می‌شود.

کد خبر 5213281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha