۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰

فرماندار قائمشهر:

شفافیت لازمه داوطلبی شوراها/ شوراهای شیشه ای داشته باشیم

شفافیت لازمه داوطلبی شوراها/ شوراهای شیشه ای داشته باشیم

قائمشهر- فرماندار قائمشهر شفافیت را برای داوطلبان شوراها و در همه موارد لازم دانست و گفت: مردم حق دارند از نحوه عملکرد آنان اطلاع داشته باشند.

یحیی یوسف پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه شفافیت علاوه در انتخابات شوراها در همه موارد لازم است گفت: انسان‌هایی که در جایگاه مسئولیت امور قرار می‌گیرند، وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند چراکه این امور، برای مردم است و باید به مردم پاسخگویی درستی از عملکرد نتایج خود، بدهند.

وی افزود: کاندیداها باید بدانند امکاناتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد برای مردم است و مردم حق دارند که از نحوه عملکرد آنان اطلاع پیدا کنند.

فرماندار قائمشهر گفت: دولت شیشه‌ای یا شورای شیشه‌ای بسیار خوب است در صورتیکه مردم از همه اقدامات آن مطلع باشند، و وقتیکه مردم به آنها اعتماد کردند، کاندیداها هم باید در مقابل این اعتماد شفافیت لازم را در کارهایشان داشته باشند.

یوسف پور در خصوص اثرگذاری شفافیت سازی گفت: شفافیت سازی بسیار تأثیرگذار است هم برای کاندیداها و هم برای مردم، چون مردم وقتی می‌بینند که کاندیداها در عمل و رفتارشان صادق هستند در سال‌های بعد هم دوباره همین کاندیدا را انتخاب می‌کنند.

فرماندار قائمشهر در مورد شور انتخاباتی گفت: همه ما مردم ایران وظیفه داریم برای کشور و سرزمین ایران که رنج‌ها و مرارت‌های فراوانی کشیده و از اول انقلاب تا کنون فراز و فرودهای زیادی را طی کرده است، پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

فرماندار قائمشهر با بیان اینکه به برخی از گله مندی های مردم اعتراف می‌کنیم، گفت: اعتقاد داریم همه ما باید پای کار باشیم تا مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد و الان زمان مناسبی برای حضور نیافتن نیست، چرا که مردم ما بسیار آگاه هستند و دشمنان انقلاب هم نمی‌توانند با تبلیغات سو مانع از مشارکت مردمی شوند.

وی رسانه‌ها را در ایجاد شور انتخاباتی بسیار مؤثر دانست و افزود: رسانه‌ها نقش اساسی را ایفا می‌کنند، و در ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی نقش بسیار مهمی دارند. یوسف پور نقش احزاب و نهادهای مدنی در ایجاد شور انتخاباتی، را مهم دانست و افزود: کاندیداها هم در ایجاد شور انتخاباتی و ایجاد اعتماد در بین مردم نقش بسزایی دارند.

در این راستا خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azma.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود.

کد خبر 5214659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha