۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸

فرماندار شفت:

پروژه احداث کتابخانه شهر شفت باید امسال آغاز شود

پروژه احداث کتابخانه شهر شفت باید امسال آغاز شود

شفت- فرماندار شفت با تأکید بر لزوم همکاری شهرداری برای تعرفه زمین برای احداث کتابخانه این شهر، گفت: عملیات اجرایی این پروژه باید همین امسال آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم چراغی پیش از ظهر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شفت با اشاره به اینکه اهمیت موضوع کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: امروز متأسفانه با فرهنگ‌های نادرستی در سطح جامعه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌های و ناهنجاری‌های اجتماعی موجود در جامعه می‌تواند نگران کننده باشد، افزود: بسیاری از خانواده واسطه وجود همین آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها با مشکلات روحی و روانی بسیاری مواجه هستند.

فرماندار شفت در ادامه با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح فرهنگی جامعه به ویژه نسل جوان، گفت: ایران اسلامی از فرهنگ غنی برخوردار است که هم مایه افتخار و مباهات برای خود ایرانی‌ها و هم الگوی برای سایر جوامع بشری است.

وی ادامه داد: از دیرباز شاهد بودیم که بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران بسیاری از کشورها بر فرهنگ غنی ایران اسلامی تحقیق و پژوهش انجام داده اند و حتی بسیاری از آنها خود را یک ایرانی می‌دانند.

چراغی با اشاره به اینکه غفلت در این زمینه فرهنگ و زبان ایرانی در جامعه، گفت: متأسفانه با وجود این فرهنگ غنی همچنان در زمینه سرانه مطالعه با مشکل مواجه هستیم میزان این سرانه در شأن جامعه ایرانی نیست.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، تصریح کرد: با وجود همه اقدامات انجام شده این تلاش‌ها کافی نبوده و نیازمند تلاش مضاعف برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان هستیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه امروز شاهد ورود فرهنگ‌های نادرست در زمینه موضوعات اجتماعی در جامعه هستیم، گفت: به منظور باید در زمینه کتاب و کتابخوانی و ترویج این فرهنگ در میان مردم تلاش مضاعفی انجام شود.

وی با اشاره به بهره برداری از نخستین کتابخانه ویژه مادر و کودک در شهرستان شفت و بخش احمد سرگوراب، اظهار کرد: حضور والدین به همراه کودکان در فضای کتابخانه در تقویت ارتباط میان اعضای خانواده کمک و ارتقای سطح فرهنگی و واکسینه کردن فرزندان در برابر آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد.

چراغی با بیان اینکه شهرداری باید بر اساس قانون، تکالیف برای عهده شهرداری است که باید به آنها توجه شود، گفت: انتظار می‌رود هم شهرداران و هم بخشداران شهرستان شفت به تکلیف خود در زمینه بحث کتاب و کتابخوانی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های عضو در انجمن کتابخانه های عمومی شفت باید در راستای ارتقای سطح فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پای کار بوده و میدانی عمل کنند، ادامه داد: شهرداری در زمینه اعطای زمین برای ساخت کتابخانه برای شهر شفت همکاری لازم را انجام دهند.

فرماندار شفت افزود: انتظار می‌رود با همکاری شهرداری و تعرفه زمین پروژه احداث کتابخانه این شهر همین امسال آغاز شود.

کد خبر 5217707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha