۲ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۷

چهارشنبه این‌هفته در کتابخانه امام خمینی(ره)؛

ترجمه ترکی دیوان منسوب به امام علی(ع) رونمایی می‌شود

ترجمه ترکی دیوان منسوب به امام علی(ع) رونمایی می‌شود

کتاب ترجمه ترکی دیوان منسوب به امام علی (ع) روز چهارشنبه ۵ خرداد در کتابخانه امام خمینی (ره) فرهنگسرای امید رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای امید، کتاب برگردان منظوم ترکی از دیوان منسوب به حضرت علی (ع) روز چهارشنبه ۵ خرداد در کتابخانه امام خمینی (ره) رونمایی می‌شود. این کتاب شامل مجموعه اشعار منسوب به امام علی علیه السلام است که به زبان عربی برگردانده شده‌اند.

آن‌چه از مدارک و اسناد تاریخی به دست می‌آید، این است که پیروان و دوست‌داران امام علی (ع) از سده سوم به این‌سو در اندیشه گردآوری و تدوین سروده‌ها و محاکات منظوم آن حضرت بوده‌اند. مدارک موجود نشان می‌دهد که امیرالمومنین (ع) شعر می‌سروده‌اند.

این‌کتاب توسط حسین محمدزاده صدیق به زبان ترکی برگردانده و توسط انتشارات اسوه منتشر شده است و در مراسم رونمایی از آن، حسین محمدزاده صدیق‌ زبانشناس و مترجم ، خلیل پروینی استاد زبان و ادبیات عربی دانشگاه تربیت مدرس و مرتضی مجدفر روزنامه نگار و مترجم سخنرانی می‌کنند. در این‌مراسم همچنین گروه موسیقی عاشیقی «پارلا» به سرپرستی عاشیق عارف حمیدی اجرای موسیقی سنتی آذربایجانی خواهند داشت.

این‌برنامه روز چهارشنبه ۵ خرداد از ساعت ۱۶ در سالن خیام فرهنگسرای امید برگزار و به‌دلیل رعایت نکات بهداشتی جلوگیری از شیوع کرونا، به‌طور زنده از صفحه اینستاگرام کتابخانه امام خمینی (ره) به نشانی @lib.emamkhomeini پخش می‌شود.

کد خبر 5218253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha