۴ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۵

نماینده مردم ماهشهر در مجلس:

رئیس‌جمهور در کشور نقش اصلی و محوری دارد

رئیس‌جمهور در کشور نقش اصلی و محوری دارد

ماهشهر- نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در امور اجرایی کشور نقش اصلی و محوری دارد، گفت: نامزدها باید تمکین به قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حبیب آقاجری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به مسئله ورود بسیاری از چهره‌های شاخص از جریانات مختلف سیاسی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری کشور اشاره کرد و گفت: این مسئله چند پیام دارد؛ اول اینکه همه جریانات سیاسی به خوبی متوجه شده‌اند که مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی نهادینه شده و انتخابات و همچنین صندوق رأی یک مسئله جدی است و این چهره‌ها امیدوار هستند که با اقبال مردم مواجه شده و با رأی آنها رئیس‌جمهور شوند.

وی ادامه داد: پیام دوم این است که برخلاف برخی فرافکنی‌ها و بهانه‌جویی‌ها مبنی بر کم بودن اختیارات رئیس‌جمهور اما رئیس‌جمهور در امور اجرایی کشور نقش اصلی و محوری دارد و اگر چنین نبود، شاهد ثبت‌نام چند چهره شاخص برای تصدی این جایگاه نبودیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص خط و نشان برخی از نامزدها برای شورای نگهبان گفت: همیشه گفته‌ایم که قانون مهم است و شورای نگهبان نیز بر حسب قانون اساسی کشور در زمینه بررسی صلاحیت‌ها مسئول است؛ البته در سایر کشورها هم این طور نیست که هر کس با هر شرایطی بیاید و نامزد پست‌های اجرایی و قانون‌گذاری شود؛ بنابراین نامزدها باید تمکین به قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند.

آقاجری افزود: مردم با وجود مشکلات و گرفتاری‌هایی که دارند اما به نظام علاقه‌مند هستند و برای حفظ و تعالی آن تلاش خواهند کرد و با حضور در انتخابات این امر را نشان می‌دهند.

کد خبر 5219836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha