۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۱

گزارش مهر؛

شروع شور انتخابات در فارس/ آغاز گمانه زنی‌های انتخاباتی

شروع شور انتخابات در فارس/ آغاز گمانه زنی‌های انتخاباتی

شیراز - با نزدیک شدن به بیست و هشتم خرداد ماه شور انتخابات نیز در تمام کشور ایجاد می شود این در حالی است که در فارس با توجه به فعالیت طیف های سیاسی مختلف تنور انتخابات زودتر داغ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تنوع گرایش‌های سیاسی در استان فارس موجب شده تا در زمان انتخابات فعالیت طیف‌های مختلف سیاسی با حضور جمع کثیری از مردم دنبال شود و این موضوع باعث شده تا تنور انتخابات در استان فارس از سایر نقاط کشور زودتر داغ شود.

با نگاهی به ثبت‌نام داوطلبان در سطح استان فارس در خواهیم یافت که با توجه به اینکه سه هزار و ۲۰۰ داوطلب برای حضور در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نام‌نویسی کرده‌اند فعالیت طیف‌های سیاسی در فارس بیش از سایر استان‌ها است.

در آخرین تحولاتی که در حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فارس شکل گرفته است می‌توان به تشکیل ستاد راهبردی آیت الله رئیسی در استان فارس اشاره کرد که مسئولیت این ستاد راهبردی نیز بر عهده حجت‌الاسلام سید محی الدین طاهری است.

از دیگر تحولاتی که در استان فارس شاهد آن بودیم انتشار برخی از لیست‌های انتخاباتی است، این در حالی است که مسئولین احزاب فعال در استان فارس تاکنون از ارائه لیست‌های رسمی سر باز زده‌اند.

در میان طیف‌های سیاسی فعالیت طیف‌های سیاسی با نگرش اصولگرایی در استان فارس بیش از سایر طیف‌های سیاسی است که در این راستا حجت الاسلام علیرضا حدادیان به عنوان رئیس ستاد نخبگان انقلابی آیت الله رئیسی در فارس معرفی و فعالیت ستاد در فارس آغاز شد.

لیست‌های غیررسمی گروه‌های سیاسی در فضاهای مجازی و به صورت گمانه زنی منتشر می‌شود. نگاهی به وضعیت لیست‌های غیر رسمی نشان می‌دهد که این لیست‌ها ترکیبی از جوان‌گرایی و حضور افراد با تجربه است.

در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در استان فارس نیز تاکنون دو کاندیدا برای حضور در فارس اعلام آمادگی کرده‌اند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا هنوز جزئیات و برنامه سفر این افراد به استان فارس اعلام نشده است.

کد خبر 5223123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha