۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸

با حضور معاون وزیر ارشاد؛

«آیین آغاز رسمی بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران-۱۴۰۰» برگزار شد

«آیین آغاز رسمی بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران-۱۴۰۰» برگزار شد

بوشهر- «آیین آغاز رسمی بوشهر، نخستین پایتخت قرآنی ایران-۱۴۰۰» با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ظهر دوشنبه در حاشیه این مراسم اظهار داشت: بوشهر از دیرباز استانی پیشگام در عرصه فعالیت‌های قرآنی بوده و چنین ظرفیتی منجر به این شد تا بوشهر برای سال ۱۴۰۰ موفق به کسب عنوان پایتخت قرآنی ایران شود.

فاطمه کرمپور با اشاره به نقش بی بدیل و عالمانه آیت الله صفایی بوشهری در انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور، بیان کرد: با این انتخاب بدون شک رسالت فعالان قرآنی استان به مراتب سنگین‌تر از گذشته خواهد بود چراکه فعالیت قرآنی بوشهر باید برای سایر استان‌ها نیز به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

کرمپور اظهار داشت: فعالیت قرآنی در استان بوشهر معطوف به مقاطع سنی خاص نبوده و تمامی قشرها و همه‌ی سنین با قرآن انس و الفتی دیرینه دارند.

وی گفت: در این بین روستای قرآنی چارک نگین درخشان فعالیت‌های قرآنی در استان بوشهر و بویژه روستاها است چراکه در این روستا تمامی اعضای روستا فعالیت قرآنی داشته و آن را با صوت و لحنی زیبا تلاوت می‌کنند.

کرمپور اظهار داشت: این ظرفیت منجر شده تا روستای قرآنی چارک نیز به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی برای انتخاب روستای قرآنی ایران لقب بگیرد.

وی افزود: اوج فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر در طول سال در هفته منتهی به ۱۶ اسفند سالروز درگذشت آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی صاحب کتاب قرآنی رمز دار است که در هفته منتهی به این روز ویژه برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت هفته قرآنی استان بوشهر اجرا می‌شود.

کرمپور اظهار داشت: برای سال جاری نیز از همین ابتدا برنامه ریزی برای بزرگداشت هفته قرآنی استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته تا در سالی که بوشهر پایتخت قرآنی کشور معرفی می‏‌شود برنامه‌ها به مراتب با شکوه و عظمت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

وی یادآور شد: در استان بوشهر بیش از ۳۴۰ مؤسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی فعالیت دارند که امسال در راستای اجرا برنامه‌های پایتخت قرآن باید برای جامعه مخاطب خود برنامه‌های متنوعی در راستای ترویج برنامه‌های قرآنی ایفا کنند.

کرمپور اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی از فعالیت‌های مختلف در این بخش و بویژه برنامه‌های خلاق و مبتکرانه در حوزه ترویج قرآن به طور ویژه استقبال می‌کند.

کد خبر 5224622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha