۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

حمایت از طرح های فناورانه در حوزه پسماندها و بهره‌وری خوراک دام

حمایت از طرح های فناورانه در حوزه پسماندها و بهره‌وری خوراک دام

طرح‌های نوآورانه و کاربردی در حوزه پسماندها و ماشین‌آلات کشاورزی با هدف بهبود بهره‌وری از منابع خوراک دام جذب و حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی فراخوانی اعلام کرد که پذیرای طرح‌های نوآورانه شرکت‌ها، تیم‌های فناور، محققان و متخصصانی است که بتواند گره‌گشای تامین منابع خوراک دام از پسماندها و ماشین‌آلات کشاورزی است.

همه مجموعه‌های فناور و خلاق دعوت هستند تا با ارسال طرح‌های فناورانه و نوآورانه خود در این فراخوان مشارکت کنند و سهمی در بهبود بهره‌وری از منابع خوراک دام و رفع نیازهای فناورانه پسماندها و ماشین‌آلات کشاورزی داشته باشند.

محورهای این فراخوان در توسعه پایلوت شامل «توسعه فناوری مناسب استفاده از شاخه درخت خرما در تغذیه دام، نوآوری و بهبود ارزش غذایی، دخیره سازی و غیره»، «توسعه فناوری مناسب مصرف میوه و سرشاخه سمر در تغذیه دام»، «توسعه فناوری مناسب استفاده از پوسته سبز پسته در تغذیه دام» می شود.

همچنین «ارائه فناوری مناسب برداشت برگ و طوقه چغندر و انتقال به بیرون از مزرعه»، «ارائه فناوری مناسب برداشت بقایای ذرت دانه‌ای»، «ارائه فناوری مناسب جمع‌آوری و خردکن کاه برنج»، «ارائه فناوری مناسب برداشت یونجه»، «ارائه فناوری مناسب برای اصلاح مکانیزم چاپرهای برداشت ذرت علوفه‌ای» و «ارائه فناوری مناسب برای اصلاح هدکمباین گندم در کشت تاخیری توام گندم و ذرت علوفه‌ای» نیز محورهای این فراخوان در زمینه ماشین‌آلات است.

کد خبر 5224786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
      0 0
      پسماند محصولات کشاورزی جلو سگ هم بریزی نمیخوره چرا نمیفهمین گوسفند فقط جو و یونجه میتونه بخوره حتی ذرت هم نمیتونه بخوره چون این آتا آشغالا که میگین و حتی ذرت مشکلات شدید گوارشی ایجاد میکنه و باعث تلفات میشه به خدا راست میگم برید امتحان کنید من خودم دامدارم تا امروز هر چیزی خواستم جایگزین جو یونجه کن
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
      0 0
      جواب نمیده،تلفات دام رو خیلی بالا میبره مخصوصا بره ها لطفا با همه چی سیاسی بازی در نیارید گوسفند که سیاست و اقتصاد حالیش نیست که آت آشغال بهش بدیم بخوره تولید هم داشته باشیم امتحان کردم به خدا جواب نمیده فقط مریضی و تلفات رو بیشتر میکنه