۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۶

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:

پنج‌هزار سرباز در استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند

پنج‌هزار سرباز در استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند

بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۵ هزار سرباز وظیفه در پادگان‌های نظامی استان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۴۷۵ دوره آموزشی با تنوع ۱۳۴ حرفه آموزشی در سال گذشته برای سربازان وظیفه اجرا شده است.

وی تصریح کرد: دوره سربازی فرصت بسیار خوبی برای افزایش توان مهارتی جوانان است و باید این فرصت در پادگان‌ها و محل‌های خدمتی برای جوانان فراهم شود تا بتوانند مهارت خود را بیش از پیش افزایش دهند.

دراهکی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته با قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح در سال گذشته ۵ هزار سرباز وظیفه در پادگان‌های نظامی استان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تعهد مهارت‌آموزی سربازان برای آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری ۳ هزار و ۸۳۵ نفر است، افزود: با درایت فرماندهان یگان‌های نظامی و مشارکت بخش خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای این آموزش‌ها به بیش از ۶ هزار نفر در سال جاری خواهد رسید.

دراهکی افزود: با برنامه‌ریزی انجام‌شده با وجود محدودیت‌های شیوع کرونا، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانسته است با همکاری قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، برای آموزش مهارت به سربازان گام‌های مثبتی بردارد.

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی اجرا شده برای سربازان در استان بوشهر ایمنی و بهداشت، پیرایشگر مردانه، کاربر رایانه، تعمیر موتور خودروی بنزینی، آشپزی، سرویس و نگهداری خودرو، سیم‌کشی مدارهای پایه ساختمان (روکار و توکار)، لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، نانوایی نان سنتی، جوشکاری و عکاس دیجیتال و… بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: حرفه‌های مهارتی در یگان‌های نظامی با راه‌اندازی کارگاه‌های جدید در سال جاری افزایش یافته است.

دراهکی گفت: آموزش‌های مهارتی در یگان‌های نظامی به دو صورت مهارت در کارگاه آموزشی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ارائه می‌شود که در هر دو حالت مهارت‌های فنی را به صورت کامل فرا می‌گیرد.

وی آموزش به سربازان را امری واجب برشمرده و تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر آمادگی دارد تا در تمامی شهرستان‌های استان و متناسب با نیاز نیروهای مسلح طرح مهارت‌آموزی سربازان در محیط واقعی کار و همچنین ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح پادگان‌ها را اجرا کند.

کد خبر 5226084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha