۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴

روزنامه سان رایز اوگاندا

جامعه بین‌الملل کجا بود وقتی اسرائیل غزه را بمباران می‌کرد؟

جامعه بین‌الملل کجا بود وقتی اسرائیل غزه را بمباران می‌کرد؟

اعضای جامعه بین الملل ادعا می‌کنند که استقلال دارند لیکن آنچه که در غزه رخ داد دروغ بودن ادعاهای را آن را ثابت کرده و ماهیت زشت آنها را نشان می‌دهد.

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و اندیشه: روزنامه سان رایز شنبه ۲۹ ماه می برابر با هشتم خرداد در صفحه ششم از شماره اخیر خود یادداشتی تحت عنوان «جامعه بین الملل وقتی که اسرائیل غزه را بمب باران می‌کرد کجا بود؟» منتشر کرد.

نویسنده در بخشی از یاداشت خود خطاب به سردبیر نوشته است: آنچه که در غزه ظرف دوازده روز رخ داد تکان دهنده، سرگیجه آور و بطور کامل انسان‌ها را که از حقوق اساسی یکسان برخوردار هستند، غمناک و اندوهناک کرده و نشان داده است که جامعه بین الملل مورد ادعاب کشورهای غربی در دفاع از حقوق بشر دروغ می‌گویند.

حمله اسرائیل به غره همچنین این پیام را داشت که کشورهای غربی تحت عنوان جامعه بین المللی نه تنها صلاحیت اخلاقی در ادعای خود نسبت به اصول دمکراسی و حقوق بشر را ندارند بلکه شعار و عمل آنها با هم تناقض داشته و با تکبر و ریاکاری توسط عوامل و دولت‌های دست نشانده خود از امپریالیست‌های زشت، ضد حقوق بشری و ضد آزادی و آزادگی عملاً دفاع می‌کنند. بای گفت که آنچه غرب ادعا می‌کند غیر قابل باور است.

در بخشی از یاداشت روزنامه سان رایز آمده است:

اعضای جامعه بین الملل ادعا می‌کنند که استقلال دارند لیکن آنچه که در غزه رخ داد دروغ بودن ادعاهای را آن را ثابت کرده و ماهیت زشت آنها را نشان می‌دهد. غرب تحت عنوان جامعه بین الملل در دفاع از اسرائیل تجاوزگر نشان داد که آنها از ظلم و ستم حمایت کرده و متجاوز را که همه ارزش‌های انسانی را نقض می‌کند دوست خود معرفی می‌کنند.

نویسنده در پایان یاداشت خود از موضع رئیس جمهور اوگاندا آقای یووِری کاگوتا موسِوِنی تشکر کرده است. وی همزمان با اوج گرفتن حملات وحشیانه اسرائیل به غزه در سخنانی خطاب به رئیسان دولت‌های آفریقایی تاکید کرده است که ما باید با سرعت اوضاع خود را سازماندهی کرده و توان دفاع از کشورهای خود در قاره آفریقا تقویت کنیم.

محمدرضا قزلسفلی رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا

کد خبر 5226637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha