۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴

مهر گزارش می‌دهد؛

رأی می‌دهیم چون امید داریم / رأی ندادن اعتراض به وضع موجود نیست

رأی می‌دهیم چون امید داریم / رأی ندادن اعتراض به وضع موجود نیست

بجنورد- مدت زیادی تا انتخابات نمانده و در این زمان فعالان فرهنگی خراسان شمالی ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات، عدم حضور در پای صندوق رای را اعتراض به وضع موجود تلقی نمی‌کنند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: ناکارآمدی دولت یازدهم و دوازدهم باعث ایجاد نارضایتی‌های فراوانی در بین مردم شد به طوری که مسائلی مانند کاهش ارزش پول ملی، تورم بی سابقه و کمبود کالاهای اساسی داد بسیاری از مردم را درآورد.

این ناکارآمدی باعث شد دشمن به واسطه غول رسانه‌ای خود بر موضوع عدم مشارکت در انتخابات بدمد؛ موضوعی که دود آن صرفاً به چشم مردم خواهد رفت و دشمنان را بیش از پیش شاد می‌کند.

جنگ تبلیغاتی دشمن پس از اعلام نامزدهای تأیید صلاحت شده بیشتر شد اما این بار سعی شد علت عدم حضور احتمالی مردم را بر گردن شورای نگهبان بیندازند در حالی که مردم از ناکارآمدی دولت فعلی گلایه‌های بسیار شدید تری دارند.

عدم احراز صلاحیت عاملان وضع موجود رسانه‌های دشمن را بر این واداشت که علاوه بر تشویق به عدم حضور، یکی از نهادهای اساسی کشور را نیز مورد هدف قرار دهند.

اکنون کمتر از دو هفته دیگر به روز رأی‌گیری باقی مانده و طبق نظرسنجی‌ها هر روز میزان تمایل مردم به شرکت در انتخابات بیشتر می‌شود اما در این بین همچنان سوالاتی وجود دارد؛ چرا اصولاً باید در انتخابات شرکت داشت و چرا گفته می‌شود مشارکت پایین نظام را دچار مشکل خواهد کرد؟ به چه علت گفته می‌شود عدم حضور شرایط را برای رفع مشکلات سخت‌تر می‌کند؟ آیا رأی ندادن انتقاد به وضع موجود است و یا فرصتی برای ایجاد توطئه‌های جدید؟

به سراغ فعالان رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی رفتیم تا با آن‌ها در خصوص مشارکت مردم در انتخابات گفتگو کنیم.

رأی ندادن اعتراض به وضع موجود نیست

محسن نجفی، مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد به خبرنگار مهر گفت: حضور در انتخابات یک واکنش سیاسی و اجتماعی است که می‌تواند آثار فراوانی را بر جای بگذارد.

وی افزود: علاوه بر حضور، انتخاب صحیح نیز اهمیت دارد زیرا مشکلات فعلی به دلیل همین انتخاب نادرست بوده است.

نجفی با تاکید بر اینکه عدم شرکت در انتخابات ارتباطی با اعلام اعتراض به وضع موجود ندارد، گفت: رأی ندادن یک بی تفاوتی نسبت به جامعه و آینده خود و خانواده است و نمی‌شود از آن برداشت اعتراضی کرد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر مردم اعتراض زیادی به وضع موجود دارند که دقیقاً به حق نیز است، باید ضمن مشارکت در انتخابات فردی را برگزینند که بتواند شرایط موجود را تغییر دهد.

رأی می‌دهیم چون امید داریم / رأی ندادن اعتراض به وضع موجود نیست

وی در انتها بیان داشت: رأی دادن به افراد کارآمد و تشکیل دولتی قوی که آرای مردمی زیادی دارد می‌تواند در رفع سریع‌تر مشکلات مؤثر باشد زیرا دولت قوی با پشتوانه مردم شکل خواهد گرفت و در صورتی که این پشتوانه وجود نداشته باشد دولت نیز برای ارائه راه کارهای خود دستش باز نخواهد بود و ممکن است به اهداف پیش بینی شده نرسد.

رأی دادن یعنی نمی‌خواهیم این مشکلات تکرار شود

سید رضا فاطمی نیا، فعال فرهنگی خراسان شمالی نیز به خبرنگار مهر گفت: عدم رأی دادن یعنی اجازه دهیم عده‌ای برای ما تصمیم بگیرند که این امر به هیچ وجه توجیه عقلی و منطقی نخواهد داشت.

وی با اشاره به گلایه‌های مردم، افزود: اتفاقاً به دلیل اعتراض به وضع موجود رأی خواهیم داد تا با تمام وجود بگوییم از عاملان وضع موجود گریزانیم و نمی‌خواهیم سرنوشتمان باری دیگر به دست این افراد رقم بخورد.

فاطمی نیا حضور در پای صندوق رأی را یک حرکت سیاسی، اجتماعی و دینی دانست و بیان کرد: بر چه کسی پوشیده است که رسانه‌هایی مانند بی بی سی و ایران اینترنشنال صبح تا شب برای مشکلات مردم ایران خوشحالی می‌کنند؟ حال فقط کافیست دقایقی از این شبکه‌ها را دید تا متوجه شویم با چه همتی قصد دارند مردم را از صندوق آرا دور کنند.

این فعال اجتماعی به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر دلسوز نبودن افرادی که به عدم حضور مردم در انتخابات ترغیب می‌کنند اشاره داشت و تصریح کرد: اگر وطن، کشور و مردم شبیه خودمان را دوست داریم باید در انتخابات شرکت کنیم و اجازه ندهیم فتنه گرانی جدید آشوب‌های تازه‌ای بسازند.

وی در انتها گفت: ما رأی می‌دهیم زیرا سرنوشتمان برایمان اهمیت دارد و در بازی دشمنان خونی مردم ایران قرار نخواهیم گرفت.

مشارکت پایین آغاز دور جدید توطئه‌های دشمنان است

فاطمه خداوردی، از فعالان شبکه‌های اجتماعی استان نیز در گفتگو با مهر سلب حق رأی از خود را یک اقدام عجیب توصیف کرد و اظهار داشت: چرا باید افراد یک جامعه حق رأی را از خود دور کنند؟ زمانی وجود دارد که اصل حکومت طاغوت بوده و افراد داوطلب نیز همگی فاسد هستند که در این شرایط رأی ندادن یک اعتراض است اما وقتی افرادی پاکدست و دارای برنامه در بین داوطلبان وجود دارند چرا نباید رأی دهیم؟

وی افزود: رأی ندادن یک اشتباه استراتژیک است؛ ما مردم از رأی اشتباه خود در دوره گذشته گلایه داریم و آن را باید اصلاح کنیم. نباید همواره دنبال مقصر کردن دیگری باشیم؛ در دوره قبل با وعده‌های پوچ رأی دادیم و حال باید با انتخاب درست در جهت حل مشکلات گام برداریم.

رأی می‌دهیم چون امید داریم / رأی ندادن اعتراض به وضع موجود نیست

خداوردی تاکید کرد: مشارکت نداشتن در انتخابات اشتباه بزرگی از رأی اشتباه است؛ زیرا اگر رأی اشتباه دهیم ممکن است از درون کشور مشکلات فراوانی برایمان ایجاد شود اما حداقل از طمع دشمنان خارجی به دوریم اما اگر مشارکت پایین باشد یقین بدانیم دشمنان برای ما برنامه‌ها خواهند چید.

این فعال رسانه‌ای با تاکید بر اینکه ناامیدی از آینده کشور نقشه دشمن است، گفت: رسانه‌های بیگانه تا زمانی که امید داشته باشند فردی غرب زده رأی خواهد آورد، مردم ایران را ترغیب به رأی دادن به او خواهند کرد و وقتی یقین کنند شانسی در انتخابات ندارند به مردم القا می‌کنند که رأی دادن بی فایده است.

وی در انتها بیان کرد: مردم نباید فریب برخی رسانه‌های خارجی و برخی گروه‌های داخلی ضد مردم را بخورند؛ زیرا قطعاً مشارکت پایین به ضرر مردم و آینده کشور رقم خواهد خورد.

روزهای زیادی تا انتخابات سال ۱۴۰۰ نمانده است؛ این در حالی است که تک تک آرا مردم می‌تواند قدرت نظام، دولت و مردم را بیشتر کند لذا علاوه بر حضور در پای صندوق‌های رأی، باید آشنایان و دوستان خود را نیز برای حضور حداکثری ترغیب کنیم.

کد خبر 5229848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha