۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱

مهر گزارش می دهد؛

فضای انتخاباتی استان سمنان/رضایی استارت قوی زد رئیسی صدرنشین ماند

فضای انتخاباتی استان سمنان/رضایی استارت قوی زد رئیسی صدرنشین ماند

سمنان- فضای مجازی این روزها به صحنه بحث و تبادل نظر بین طرفداران و اعضای ستادهای مردمی نامزدهای شورای شهر و انتخابات هستند فضایی که فعلا در آن رئیسی از همه پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه هنوز زمان رسمی تبلیغات انتخابات شورای شهر و روستا در سطح استان سمنان فرا نرسیده، فعلاً فضای غالب در سطح جامعه بیشتر حول محور انتخابات ریاست جمهوری می چرخد و تقریباً روزی نیست که وارد فضای مجازی نشوید و در یکی دو گروه مجازی نامزدهای انتخاباتی عضو نشده باشید.

رصد فضای مجازی و شهرهای استان سمنان که این روزها میزبان ستادهای مردمی هواداران نامزدها هستند نشان می‌دهند که همچنان آیت الله رئیسی در صدر تبلیغات فضای مجازی و حقیقی قرار دارد و تقریباً جلوتر از بقیه نامزدها موفق شده شهرهای استان سمنان و فضای مجازی را به تسخیر خود در بیاورد حال آنکه دیگر نامزدها چندان فعالیتی در فضای حقیقی ندارند و تنها گروه‌های هواداری همتی، مهر علیزاده و زاکانی در فضای مجازی شروع به کار کرده است.

نزدیک شدن رضایی و رئیسی در فضای مجازی

در این بین اما محسن رضایی در یک جهش رو به جلو، دو سه روزی می‌شود که با قدرت استارت زده و تنها ظرف ۷۲ ساعت تمام فضای مجازی را مملو از پوستر و شعارهای تبلیغاتی خود کرده است. نامزدی که تا همین هفته گذشته خبر چندانی از او نبود اما از ابتدای هفته جاری شروعی به شدت پر قدرت داشته تا جایی که حجم تولید محتوای طرفداران وی در فضای مجازی شگفت‌انگیز برآورد می‌شود.

در شهرها اما به‌جز آیت الله رئیسی که ستادهای فراوانی دارد مابقی نامزدها حتی پوسترهایشان را هم آماده نکرده‌اند و کماکان باید منتظر بود تا دید با ایجاد ستادهای مردمی در هفته جاری چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. در این بین اما رسانه‌ها قصد دارند تا با ویژه نامه‌ها و ویژه برنامه‌ها فضا را به سمت مشارکت پرشور مردم ببرند و روزی حداقل یک تریبون آزاد مجازی و حقیقی در استان برگزار می‌شود.

اخبار انتخاباتی نیز جای خود را دارند فرماندار میامی اعلام کرده که ۵۴ شعبه اخذ رأی در این شهرستان پیش بینی شده است همچنین از این تعداد ۵۴ شعبه روستایی و هشت شعبه شهری هستند زیرا بیش از ۸۰ درصد جمعیت میامی در روستاها زندگی می‌کنند.

تدارک شعبات اخذ رأی

مهدی بندر آبادی فرماندار دامغان نیز گفت: ۱۳۸ شعبه اخذ رأی در این شهرستان تدارک دیده شده است همچنین از مجموع ۱۳۸ شعبه اخذ رأی، تعداد ۷۰ شعبه شهری و ۶۸ شعبه روستایی است که از این تعداد ۳۶ شعبه سیار و ۱۰۲ شعبه به صورت ثابت کار اخذ رأی را برعهده دارند.

ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود نیز بیان کرده است: ۲۳۸ شعبه اخذ رأی در این شهرستان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش‌بینی شد. همچنین از ستاد انتخابات استان سمنان خبر می‌رسد که ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ شهروند استان واجد شرایط رأی دادن هستند.

تعداد ۱۰ هزار و ۹۰۶ رأی اولی در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ هستند و عباس قندالی عضو ستاد انتخابات و مدیرکل ثبت احوال استان سمنان اعلام کرده است: ۹۰.۶۸ درصد از واجدین شرایط استان سمنان برای دریافت کارت ملی هوشمند درخواست دادند و تاکنون ۸۵ درصد از متقاضیان کارت شناسایی ملی هوشمند خود را دریافت کردند.

وی افزود: ۵۴۹ هزار و ۱۷ نفر در استان سمنان بالای ۱۵ سال هستند که از این تعداد ۴۹۷ هزار و ۸۷۳ نفر درخواست دریافت کارت ملی هوشمند دادند.

دعوت به حضور مردم

این روزها بازار اظهارنظرها و تشویق مردم به مشارکت نیز داغ است به نحوی که در یکی از این اظهار نظرها، نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن دعوت مردم برای حضور حداکثری در انتخابات در قالب سخنانی با مردم در فضای مجازی بیان کرد: ملت ایران اگر می‌خواهد کشور از وضعیت کنونی خارج شود باید به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری توجه کند.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی افزود: مردم ایران اگر امام راحل را قبول دارند، ایشان فرمود رأی دادن تکلیف است، یعنی واجب و تکلیف شرعی، عقلی و قانونی است. دشمن می‌خواهد انتخابات این دوره را کم‌ارزش جلوه دهد لذا در داخل کشور نباید عده‌ای به راهی که دشمن می‌خواهد بروند.

وی با بیان اینکه انتخابات عزت، افتخار و قدرت کشور است، اگر می‌خواهیم از وضع کنونی خارج شویم باید مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را سرلوحه قرار دهیم، تاکید کرد: از مردم مؤمن می‌خواهم با عشق و علاقه رأی بدهند تا قلب آمریکا به درد بیاید.

در نهایت نیز باید گفت استفتای اخیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره رأی سفید و همچنین انتخاب اصلح از دیگر تحولاتی است که بر روی آن به خصوص در فضای مجازی استان سمنان بحث و تبادل نظرهای فراوانی صورت گرفته است.

کد خبر 5229959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha