۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۴

مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد؛

تولید بیش از ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو در خوزستان

تولید بیش از ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو در خوزستان

آبادان- مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری مراکز تکثیر میگو این استان بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید می‌شود.

مصطفی کنارکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سایت پرورش میگو چوئبده در شهرستان آبادان یکی از اولین سایت‌های پرورش میگو در کشور است که در سال جاری یک مرکز تکثیر میگو و سه مرکز نرسری لارو میگو در این سایت فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری مراکز تکثیر میگو این استان بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید می‌شود و مابقی پست لاروها مورد نیاز از استان‌های بوشهر و هرمزگان تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۰ مزرعه پرورش میگو بر اساس تقویم پرورش در سال جاری در حال آبگیری و آماده‌سازی اولیه هستند، تأکید کرد: همه مراکز پرورش میگو در استان خوزستان تحت نظارت دامپزشکی قرار دارند.

کنارکوهی افزود: ضوابط بهداشتی، مراحل آماده‌سازی مزارع تکثیر و پرورش همچنین تعیین سلامت میگوهای مولد، پست لاروها، شرایط فیزیکی مراکز پرورش و نهاده‌های مصرفی این مراکز برای جلوگیری از بیماری‌های احتمالی به صورت مستمر مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

وی بر رعایت ضوابط بهداشتی در همه مراکز تولیدی استان تأکید کرد و گفت: اصل اساسی تولید رعایت کامل ضوابط بهداشتی، قرنطینه‌ای در همه مراکز تولید از آن جمله آبزیان برای تولید پایدار و سالم به منظور حفظ زنجیره بهداشتی تولید از ابتدا تا مصرف است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: افراد پرورش‌دهنده باید توصیه‌های دامپزشکی را به صورت جدی اجرا کنند تا در نهایت شاهد شکوفایی هرچه بیشتر منطقه و پایداری تولید در راستای شکل‌گیری مجدد صنایع وابسته به این صنعت باشیم.

کد خبر 5230018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اصولگرا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      0 0
      در مورد صادرات دام زنده توضیح نمیدید