۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸

مهر گزارش می‌دهد؛

مناظره انتخابات در فارس را داغ کرد/گمانه زنی‌های مجازی ادامه دارد

مناظره انتخابات در فارس را داغ کرد/گمانه زنی‌های مجازی ادامه دارد

شیراز- با شروع زمان قانونی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، فضای مجازی و حقیقی فارس کاملاً انتخاباتی شده و تب انتخابات پس از مناظره در این استان لحظه به لحظه تندتر هم شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- آمنه سپهر: شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات شروع شده و بیشترین تبلیغات این دوره ریاست جمهوری و شوراها به دلیل شیوع ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب انجام می‌شود، به طوری که فضای مجازی در این استان میدان‌دار این معرکه سیاسی شده است.

در این رویداد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی با شعار ایرانی قوی خود را برای حضور در صحنه‌های ملی و بین المللی آماده می‌کند، ابراهیم رئیسی رقیب خود در این صحنه انتخاباتی را فساد و نا کار آمدی عنوان کرده و برای ریشه کنی این معضل برنامه اساسی اعلام کرده است.

عبدالناصر همتی برنامه دارد تا با تعامل از خانه تا جهان بدون توافق به جنگ تحریم‌ها برود و برای ایرانی قدرتمند و بدون توافق‌های مساله محور حکمرانی را با کیفیت تر کند.

محسن رضایی میر قاعد در تلاش است تا با وعده یارانه ۴۵۰ هزار تومانی مسائل معیشتی مردم را بهبود ببخشد و مهر علیزاده هم گفته که یارانه را در دولتش حفظ اما مبلغ آن را برای دهک‌های پایین تا چند برابر افزایش می‌دهد و به دنبال کاهش فقر فاحشی است که جامعه را با آن درگیر کرده است.

سعید جلیلی نیز از وقوع جهادی بزرگ برای جهش ایران در دولت خودش می‌گوید و قاضی زاده هاشمی هم معتقد است که مدل حکمرانی کشور با دگردیسی اصلاح می‌شود.

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هم ۴ برنامه تحولی برای اداره کشور طراحی کرده و گفته: هرکس شعار بدهد دولت هیچ کاره است، نشانه بی‌کفایتی اوست.

او قبیله گرایی ها، فسادهای بزرگ اقتصادی، تبعیض‌ها و رانت‌ها، را از مسائلی دانسته که در جامعه مشاهده می‌شود، مسائلی که هرکدام موجب رنج و درد تمام مردم است.

زاکانی هم اضافه کرده که کشور نیازمند یک تحول عظیم است. او بیکاری، تورم و مشکلات جامعه را نتیجه مدیریت ناکارآمد دانسته و به صراحت اعلام کرده که مشکلات درون جامعه عوارض قدرت طلبی است.

مناظره انتخابات در فارس راداغ کرد/ گمانه زنی‌های مجازی ادامه دارد

گزارش‌های میدانی خبرنگاران مهر در کلانشهر شیراز و شهرستان‌های استان فارس حاکی از آن است که تب‌وتاب تبلیغات کاندیدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری پس از انجام مناظرات بیشتر شده است و طبق دیده‌های میدانی، ستادهای آیت الله رئیسی در فضای حقیقی نمود بیشتری دارد.

در بستر مجازی نیز گروه‌های زیادی در پیام رسان‌های مختلف با بازنشر سخنرانی و بازدیدهای نامزدهای ریاست جمهوری از طریق لایو با هواداران مطالب کاندیدهای مورد نظر خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشته می‌شود.

پس از برگزاری مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری، مردم این استان با بررسی تحلیل‌ها در پی انتخاب فرد اصلح برای سکان‌داری قوه مجریه هستند.

ستادهای مختلف برای حمایت از کاندیداهای انتخاباتی در فارس و سایر شهرستان‌های این استان تشکیل شده و در هر گوشه و کنار شاهد نصب بنر هستیم اما ناگفته پیداست که فضای مجازی به عنوان بهترین و مهم‌ترین محل برای تبلیغات کاندیداها و مباحث داغ انتخاباتی به شمار می‌رود.

در استان فارس و به طور همزمان با دیگر نقاط کشور تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از هفتم خردادماه آغاز شده است؛ تبلیغاتی که همه کاندیداها با شعار رفع مشکلات کشور پا به میدان گذاشته‌اند که بخش اعظمی از آن به معیشت مردم بر می‌گردد.

نگاه آماری به داوطلبان انتخابات پارلمان‌های محلی

انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر نیز در استان فارس گفتنی‌های بسیار دارد؛ در مرکز استان فارس (شیراز) از ۷۷۶ داوطلبی که برای شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان شیراز ثبت‌نام کرده بودند، صلاحیت ۴۲۴ نفر توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات احراز شد.

در شمالی‌ترین نقطه فارس یعنی شهرستان آباده شمار نامزدهای تأیید شده در انتخابات پارلمان‌های محلی به ۳۲ تن رسیده است.

از ۶۴ نفر که برای انتخابات شورای شهر در آباده نام‌نویسی کرده بودند، اسامی پنج نفر از اعضای شورای شهر فعلی آباده در لیست تأیید صلاحیت شدگان به چشم می‌خورد.

همچنین در جنوب استان فارس نیز صلاحیت حدود ۷۰ درصد از داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در لارستان اعلام شده است؛ در شهرستان لارستان صلاحیت ۱۰۵ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی هفت شهر این شهرستان (لار، جویم، بی رم، بنارویه، خور، لطیفی، دهکویه و عماد شهر) تأیید شده است.

در مجموع ثبت‌نام کنندگان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای لارستان ۱۶۹ نفر اعلام شده بود که ۱۰۵ نفر از آنان تأیید شده‌اند؛ همچنین ۹ نفر نامزد انتخابات شورای شهر در لارستان از قبل انصراف دادند که ۶ نفر مربوط به شهر لار، یک نفر شهر جویم و دو نفر نیز مربوط به عمادشهر است.

برای شورای حاجی‌آباد زرین‌دشت هفت نفر تأیید شدند.

در شهرستان ۸۰ هزار نفری زرین‌دشت، ۷۴ نفر داوطلب نامزدی کاندیدای شورای شهر در پارلمان محلی شدند؛ این تعداد در شهرهای حاجی‌آباد با ۳۲ هزار نفر جمعیت، دبیران با بیش از ۱۵ هزار نفر و شهر پیر با ۹ هزار نفر جمعیت نام‌نویسی کردند اما با اعلام نتایج بررسی‌ها در هیئت اجرایی و شورای نظارت تنها ۶ نفر در حاجی اباد مرکز شهرستان زرین دشت، ۹ نفر شهرپیر و ۲۰ نفر در شهر دبیران توانستند از فیلتر صلاحیت‌ها عبور کنند.

داوطلبان کاندیداهای شورای شهر زرین‌دشت با اعلام زمان اعتراضات مراتب اعتراض خود را به شورای نظارت استان فارس تقدیم کردند اما پس از بررسی‌های شورای نظارت استان نیز تنها یک نفر در حاجی‌آباد مرکز شهرستان زرین‌دشت تأیید شده و اعتراضات کاندیدای دیگر در سه شهر شهرستان زرین‌دشت در مرحله کشوری نیز نتیجه‌ای نداشت و معترضان از میدان رقابت‌های انتخاباتی باز ماندند.

همچنین در شهرهای شهرپیر، زرین دشت حاجی آباد نیز ۳۶ نفر در بررسی‌ها تأیید صلاحیت شدند.

بر این اساس نامزدهای انتخاباتی شورا در پارلمان‌های محلی شهرستان زرین‌دشت، در شهر حاجی‌آباد هفت نفر، دبیران ۹ نفر و شهر پیر ۲۰ نفر تأیید شده و در کارزار انتخابات شرکت خواهند کرد.
همچنین در روستای حاجی طاهره از توابع بخش مرکزی زرین‌دشت چهار نفر از بانوان این روستای ۹۰۰ نفری وارد عرصه انتخابات شورا شده‌اند.

اما در داراب نیز ۱۱ نفر توانستند وارد کارزار انتخابات شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آنچه حائز اهمیت است انتخابات به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه مشارکت سیاسی مردم به شمار می‌رود و از این رو می‌طلبد که هموطنان ما در جای‌جای نقاط کشور در گام نخست برای مشارکت حداکثری تلاش و در گام‌های بعدی با انتخاب فردی شایسته علاوه بر تعیین سرنوشت خود دشمنان این نظام و انقلاب را بیش از پیش ناامید کنند.

کد خبر 5230096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha