۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸

سیامک محبوب مطرح کرد؛

ایده تحویل کتاب درب منزل از برکات کرونا بود

ایده تحویل کتاب درب منزل از برکات کرونا بود

مدیر کل برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: ایده تحویل کتاب درب منزل از برکات کرونا برای کتابخانه‌ها بود و حتی بعد از کرونا نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه رادیویی گفتگوی فرهنگی در گفتگو با سیامک محبوب مدیر کل برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره مسئولیت‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

محبوب در ابتدای این‌برنامه، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دو وظیفه دارد؛ هماهنگی با سازمان و اسناد بالادستی و هماهنگی اجزای درون سازمان از وظایف برنامه ریزی است. اقبال به کتاب در زمان کرونا کمتر نشد و اطلاعات نشان داده هر جا دسترسی به کتاب باشد، مردم از آن استقبال می‌کنند.

وی افزود: استقبال مردم موجب می‌شود که نهاد کتابخانه‌ها به‌سمت بهبود دسترسی‌ها پیش رود و یکی از کارهایی که نهاد به دنبال آن است، افزایش دسترسی به کتابخانه‌هاست. کتابخانه‌ها برای حل مسائل فرهنگی جامعه ورود می‌کنند؛ همچنین فعال کردن ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه با نقش آفرینش گری کتابخانه‌ها، دیگر نقش اجتماعی کتابخانه هاست.

مدیر کل برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره اختلاف بین سرانه مطالعه ۳۰ ثانیه و ۱۳ دقیقه گفت: این‌اختلاف حاصل مقادیر غیرکمی و تحلیل شاخص‌های آماری است در حالی که ما هر نوع مطالعه‌ای را جزو آمار می‌دانیم؛ اما مرجع دقیقی برای ارائه آمار وجود ندارد. ارائه آمار و گزارش سرانه مطالعه وظیفه مرکز آمار است.

محبوب در بخش دیگری از این‌برنامه گفت: همواره وضعیت کتابداران نسبت به سایر همکاران مناسب نبوده و اطلاع نداشتن آنها، احجاف در حق آنهاست.

وی در ادامه مصاحبه پیرامون برنامه ریزی در شرایط کرونا گفت: پیش از کرونا، فعالیت در فضای مجازی را آغاز کردیم و بنابراین با دست پُری در این شرایط مواجه بودیم که ایده تحویل کتاب درب منزل از برکات این شرایط برای کتابخانه‌ها بود و حتی بعد از کرونا نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر کل برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان گفت: نهاد کتابخانه‌ها با تدوین سند چشم انداز کتابخانه‌های عمومی به دنبال سامان دادن خود در قالب برنامه راهبردی بود که با متخصصان دانشگاهی نوشته شد و بخش اول آن با اهداف آرمانی در نهاد ابلاغ شده و اتفاق مثبت آن جدا شدن نهاد از کتابخانه‌ها برای تبدیل‌شدن آن به یک نهاد رگولاتور و اداره محلی کتابخانه‌ها بود.

کد خبر 5233496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha