۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴

مدیرعامل آبفا استان بوشهر:

امسال ۵۰ هزار متر مکعب آبشیرین کن در استان بوشهر وارد مدار می شود

امسال ۵۰ هزار متر مکعب آبشیرین کن در استان بوشهر وارد مدار می شود

بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ظرفیت پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در دست اجرا در استان ۱۰۰ هزار مترمکعب است و امسال ۵۰ هزار مترمکعب وارد مدار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید حمزه‌پور ظهر دوشنبه در نشست شورای آب استان بوشهر اظهار داشت: تابستان امسال شرایط سختی در تأمین آب استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: گرمای زودرس، افزایش دمای هوا، بارش کم باران در فصل گذشته و شرایط کرونایی از عوامل مشکلات تأمین و افزایش مصرف آب در استان بوشهر است.

حمزه‌پور با بیان اینکه تولید و تأمین آب شرب رابطه مستقیم با نزولات جوی دارد گفت: بارش باران در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و این در حالی است که این مهم در شهرهای جنوبی تا ۷۰ درصد کاهش نسبت به سال ماقبل آن ثبت شد که نقش مهم و تأثیرگذاری در کاهش تولید و کمبود منابع و تأمین آب دارد.

وی گفت: کاهش باران زمینه کاهش کیفیت آب از طریق چاه‌ها و سبب ایجاد مشکلات در سفره‌های زیرزمینی و وضعیت تأمین آب شرب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اقدامات مهم در تأمین آب شرب در شهرها و روستاها خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های تأمین آب شرب در شهرها و روستاها اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن است.

حمزه‌پور از افزایش ظرفیت تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر و کنگان خبر داد و بیان کرد: حجم تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعب بوشهر ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یافت و به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب رسید و ظرفیت آب‌شیرین‌کن کنگان به ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز افزایش یافت.

وی، با بیان اینکه تاکنون در تأمین آب شرب استان بوشهر بحران ایجاد نشده است گفت: برای ادامه راه نیاز و ضرورت دارد مردم در مدیریت مصرف آب همکاری و از آبیاری به فضای سبز و درختان و باغ‌ها خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه چراکه وظیفه شرکت آب و فاضلاب تنها تأمین‌کننده آب شرب و بهداشتی مردم در شهرها و روستاها است اضافه کرد: مصرف غیرمتعارف سبب افت فشار آب در استان بوشهر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام‌شده وضعیت پایداری تأمین آب شرب با وجود خشک‌سالی و کاهش بارش باران روزبه‌روز بهتر می‌شود.

حمزه‌پور با اشاره به اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاها تصریح کرد: با وارد مدار شدن پروژه‌های بزرگ آب‌شیرین‌کن از جمله ۳۵ و ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعب سیراف - جم که دارای پیشرفت خیلی خوبی هستند وضعیت تأمین آب شرب به پایداری بهتری می‌رسد.

وی از افتتاح پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در نیمه دوم امسال خبر داد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها پایداری نسبتاً مناسبی در تأمین آب خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ظرفیت پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در دست اجرا در استان را ۱۰۰ هزار مترمکعب دانست و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار مترمکعب این ظرفیت امسال وارد مدار تولید شود.

حمزه‌پور افزود: هر چند قطع انشعاب آب خوشایند این شرکت نیست ولی چاره‌ای وجود ندارد چون اگر انشعابات غیرقانونی قطع نشود سیستم آب‌رسانی از طریق شبکه آب‌رسانی دچار اختلال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز از جمله خانه باغ‌ها قطع‌شده که قطع ۷۰۰ انشعاب آن در سه نخست امسال محقق شده است.

کد خبر 5234503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha