۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳

فرمانده انتظامی گیلان مطرح کرد؛

۱۳۵۰۰ مأمور انتظامی امنیت انتخابات در گیلان را تامین می کنند

۱۳۵۰۰ مأمور انتظامی امنیت انتخابات در گیلان را تامین می کنند

رشت- فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به مشارکت ۱۳ هزار و ۵۰۰ مأمور این نیرو برای برقراری امنیت انتخابات در استان، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار مأمور در شعب اخذ رأی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزاله ملکی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد ماه برای نظام از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: حضور همه ایرانیان پای صندوق‌های رأی بسیار مهم بوده زیرا استکبار به دنبال کاهش مشارکت‌ها است.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تمام اقدامات جهت برگزاری انتخابات روز جمعه پیش بینی شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه با بیان اینکه برقراری امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است، اضافه کرد: همیشه عده‌ای تلاش کرده‌اند تا اقداماتی خلاف قانون همانند خرید و فروش آرا انجام دهند و سلامت انتخابات خدشه دار کنند که به همین منظور ۲۴ جلسه درون و بیرون سازمانی برگزار شده و تأمین امنیت انتخابات به عهده نیروی انتظامی با همکاری سپاه و بسیج گذاشته شده است.

وی با اشاره به پیش بینی سه هزار و ۳۹۴ شعبه اخذ رأی از سوی ستاد انتخابات استان گیلان، افزود: از این تعداد دو هزار و ۸۱۴ صندوق ثابت و مابقی سیار هستند که باید امنیت این صندوق‌ها برای صیانت از آرای مردم به خوبی انجام شود.

سردار ملکی همچنین به مشارکت ۱۰ هزار نفر از مأموران نیروی انتظامی در پای صندوق‌های رأی، تصریح کرد: بر اساس آمار ۱۳ هزار و ۵۰۰ نیرو به منظور تأمین امنیت پیش بینی شده که از این تعداد ۱۰ هزار نیرو پای صندوق رأی حضور دارند و سه هزار و ۵۰۰ نیرو نیز به مأموریت ذاتی خود عمل می‌کنند.

فرمانده انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه راه اندازی تجمع در اماکن عمومی باید بعد از دریافت مجوز انجام شود، اضافه کرد: نیروی انتظامی هرگونه تخلف انتخاباتی را به استانداری اعلام کرده و با هرگونه تجمعی که مجوز شورای تأمین را نداشته باشد از برگزاری آن تجمع جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به پابرجا بودن ممنوعیت تردد شبانه، بیان کرد: بر اساس دستور العمل ستاد استانی مبارزه با کرونا ممنوعیت تردد شبانه خودروها در ایام انتخابات پا برجا بوده اما برای خودروهای با پلاک بومی تا شهریور ماه هیچ گونه تخلفی از ساعت سه صبح تا ۱۰ شب ثبت نمی‌شود.

کد خبر 5235371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha