۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۵۳

رضایی:

ظرفیت استان‌ها نادیده گرفته شده است/ توسعه بر حسب توانمندی

ظرفیت استان‌ها نادیده گرفته شده است/ توسعه بر حسب توانمندی

سمنان- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز ظرفیت‌های استان‌های کشور نادیده گرفته شده است، گفت: قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار و همه منابع را در خود ببیند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی میرقاعد در برنامه تبلیغاتی در شبکه صدا و سیمای سمنان همزمان با بعد از ظهر سه شنبه با بیان اینکه متأسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این دو، سه دهه اخیر باعث شده تا توانمندی عظیم ایران اسلامی کاهش یابد و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و ناامیدی برای مردم پدید آید، افزود: ما می‌خواهیم حرکتی را از نو آغاز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) در انقلاب، همه استان‌ها و اقوام را دورهم گرد آورد و انقلاب را پیروز کرد و نه غرب و نه شرق نتوانستند جلوی ایران اسلامی بایستند، گفت: امام راحل برای بار دوم این کار را در جنگ تحمیلی در برابر صدامیان و حدود ۵۰ کشور پشتیبان او انجام داد و توانستیم همه آنها را به زباله‌دان تاریخ بریزیم اما سوال اینجا است که آیا نمی‌توانیم یک بار دیگر دور هم جمع بشویم و دوباره حرکت سومی را آغاز کنیم؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ابراز کرد: قیام برای زندگی بهتر و دولت وحدت ملی و اینکه همه ایرانی و شهروند درجه یک و دو در قاموس وجود نداشته باشد، حرکتی ملی خواهد بود زیرا مردم سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنند، بیان داشت: ما دوباره می‌خواهیم قیام سوم یعنی زندگی بهتر را آغاز کنیم تا کشاورزان، بازنشستگان و… بهترین زندگی را داشته باشند، لذا ما برای پیشرفت ایران و دست‌یابی به قله‌های بلند مانند دوران دفاع مقدس آمده‌ایم و شرط آن این است که همه با هم حرکت کنیم.

رضایی با اشاره به برنامه‌های خود در استان سمنان و دیگر استان‌های کشور، توضیح داد: ثروت، قدرت و زندگی باید برای همه باشد و ما این کار را با به میدان آوردن اقوام و استان‌های ایران اسلامی دوباره انجام خواهیم داد ما مناطق اقتصادی درست کرده و به استان‌ها اختیارات و مسئولیت خواهیم داد یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده‌هایشان را در بانک‌ها گذاشتند باید همانجا سرمایه گذاری شود نه اینکه از هر استانی ۴۰ درصد از داشته‌های مردم به تهران بیاید، تبدیل به ارز و از کشور خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند، بیان داشت: ما با این استثمار نوین مبارزه می‌کنیم و این امر با ایجاد قطب‌های اقتصادی میسر می‌شود و این‌طور نخواهد بود که از تهران یک نسخه واحد برای همه استان‌ها صادر شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت اقدام و تحول، دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است و زمان برنامه‌ریزی آغاز شده است و ما برای هر استان یک برنامه تنظیم کرده‌ایم و هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص خود آن استان را نداشته باشد هر استانی طبیعت و مردم خاص خودش را دارد و این‌طور نیست که فولاد را از هرمزگان در جایی بیاورند که مرکز هنرهای دستی ایران است و آب ندارد.

رضایی با بیان اینکه توسعه بر حسب ظرفیت‌های هر استان باید باشد، گفت: مزیت‌ها و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مردم هر استان باید سنجیده شود دولت ما اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و توانمندی‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه و اجرا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را برای تمام مردم خواهیم داشت و از طرف دیگر باید گفت ما به استان‌ها اختیار هم خواهیم داد تا بتوانند تولید و اقتصاد خود را داشته باشد.

کد خبر 5235804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha