۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۲۶

مدیرکل امورمالیاتی استان گلستان:

فرصت پرداخت مالیات تمدید نمی شود/هشدار به صاحبان مشاغل

فرصت پرداخت مالیات تمدید نمی شود/هشدار به صاحبان مشاغل

گرگان- مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان گفت: صاحبان مشاغل توجه داشته باشند فرصت پرداخت مالیات تمدید نمی شود و در صورت عدم پرداخت، مشمول جریمه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر هزارجریبی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب که مشاغل در قانون مالیات‌ها به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند اظهار کرد: گروه اول شامل مشاغلی است که حجم فعالیت آنها بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون است؛ گروه دومی مشاغلی است که حجم فروش آنها از یک میلیارد و ۷۰۰ تا پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون و گروه سوم شامل کسب و کارهایی است که میزان فروش آنها کمتر از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون است.

وی توضیح داد: طبق آئین نامه سال ۹۵ و بر اساس تبصره ماده صد سازمان مدیریت کشور که به ادارات مالیاتی کل کشور ابلاغ شده است افراد می‌توانند مالیات سال ۹۹ خود را قطعی کنند.

هزارجریبی افزود: اشخاصی که در گروه دوم و سوم قرار می‌گیرند و میزان فروش آنها تا سقف یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان در سال ۹۹ باشد می‌توانند مالیات خود را قطعی کنند و این تسهیل شرایط به دلیل وضعیت کرونا صورت گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان اضافه کرد: افرادی که قصد دارند با استفاده از تبصره ماده صد به صورت توافقی اظهارنامه مالیاتی خود را پرداخت کنند نیازی به تسلیم اظهارنامه ندارند و فقط باید فرمی که به همین منظور در سامانه است را تا ۳۱ خرداد پر کنند.

هزارجریبی افزود: مالیات‌هایی که قطعی شود دیگر قابل بررسی نیست و مأمور مالیاتی حق رسیدگی مجدد ندارد مگر اینکه تخلفی صورت گرفته باشد و میزان درآمد اشخاص بیشتر بوده که در این صورت طبق قانون عمل می‌شود.

مدیر کل مالیاتی استان گلستان تاکید کرد: کسانی که مالیات قطعی آنها در سال ۹۸ تا سه میلیون تومان باشد می‌توانند از دستورالعمل استفاده کرده و مالیات را بدون تغییر مثل سال گذشته پرداخت کنند.

وی افزود: مبلغ مالیات‌ها از سه میلیون تا ۶ میلیون تومان با نرخ چهار درصد و مالیات از ۶ میلیون تا سقف ۱۲ میلیون تومان با هشت درصد و مبالغ بالای ۱۲ میلیون تومان با نرخ ۱۲ درصد محاسبه می‌شود.

هزارجریبی با بیان این مطلب که مشاغلی که در گروه اول قرار می‌گیرند باید اظهارنامه مالیاتی بدهند و رسیدگی اتفاق بیفتد گفت: هرفردی در حدود ۳۶ میلیون تومان معافیت سالانه دارد که اگر اظهارنامه مالیاتی ندهد نمی‌تواند از معافیت‌ها بهره مند شود و مشمول جرایم غیر قابل بخشش خواهد شد.

کد خبر 5235818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha