۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷

مهر بررسی می کند؛

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و بیم تکرار اشتباهات گذشته

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و بیم تکرار اشتباهات گذشته

زنجان-رقابت های انتخابات شوراهای اسلامی شهر در حالی روزهای پرهیجان خود را سپری می کند که بسیاری از نامزهای انتخابات بدون داشتن طرح و برنامه خاص وارد عرصه انتخابات شده اند.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها-فائزه تقی لو: با وجودی که نقش شوراهای اسلامی در بهبود اوضاع مدیریت شهری غیر قابل انکار است با این وجود اغلب حساسیتی در انتخاب‌هایمان نداریم و افرادی را انتخاب می‌کنیم که هیچ تجربه و تخصصی در حیطه اداره شهر ندارند و تنها افراد مشهور و اعضای دسته یا حزب و جناح خاص هستند، بنابراین چه خوب و چه بد همیشه تصمیمات ما بوده که نتایج را رقم زده است.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و بیم تکرار اشتباهات گذشته

امید باقری کارشناس مسائل شهری، پویا سازی شهر برای معلولان را یک خواسته آرمانی برای همشهریان دانست و افزود: در قانون برای حل این مشکل تعریفی وجود دارد، برای حل مسائل و مشکلات دیگر شهری که جهان شمول و چند بعدی است وجود مدیران زبده و کار بلد و تمام عیار به عنوان اعضای شورای شهر نیاز است.

باقری عنوان کرد: با وجودی که انتخاب شهردار بر عهده این طیف است ولی در کنار همه این ممیزی‌ها یک دیدگاه کلی باید نسبت به حل مشکلات شهری داشته باشند بنابراین اعضای شورای شهر نباید اعضای شهرداری باشند.

وی به‌حق مردم و اعضای شورای شهر اشاره کرد و افزود: در این بین مردم با انتخاب، حق خود را ادا کرده اند بنابراین بعد از این شوراها هستند که باید پاسخگوی مردم با عملکردشان باشند. انتخاب لازمه‌اش این است عضو آتی شورای شهر با کارنامه و پاکدستی و تفکر صحیح و نظر متخصصین و انتخاب مشاوران زبده بدون هیچ سهم خواهی نسبت به حل مشکلات جامعه قدم بردارد که این مسئله نیازمند یک تفکر درست و البته همدلی اعضا است.

باقری در کنار هم قرار گرفتن کمیسیون‌های مختلف را لازمه هر شورا دانست و افزود: در کنار هم قرار گرفتن این کارگروه‌ها برای رسیدن به پویایی و نقطه‌ای که به حل مشکلات شهری بینجامد لازم است.

این کارشناس مسائل شهری قوانین مدنی و حاکم بر شورا و شهرسازی را بی‌نقص و باعث اقتدار ایران دانست و افزود: اینکه ما در بسیاری از مواقع شاهد بسیاری از تخلفات در شوراها و شهرداری‌ها هستیم همه ناشی از کارگزاران است که قانون را خوب اجرا نمی‌کنند و باعث ناهنجاری‌هایی در جامعه می‌شوند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و بیم تکرار اشتباهات گذشته

وی وضعیت تبلیغات را خوب توصیف کرد و افزود: فضای آزادی حاکم است که با توجه به چارچوب‌های تعریف شده نامزدها خوب جلو می‌روند. نظارت‌های خوبی نیز نسبت به قبل صورت گرفته، ذره بین‌ها دقیق شده، عدسی‌ها عوض شده و فیلترینگ‌های خوبی نیز اعمال می‌شود؛ اگر افراد خوب و صالحی انتخاب کنیم از یک نتیجه خوب بهره‌مند خواهیم شد.

شورای شهر آینده باید نقاط ضعف شوراهای قبلی را خوب بداند که اگر حل شود نشاط، روحیه، پایداری و صلابت برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 5236033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha