۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۴۷

استاندار گلستان:

منطقه آزاد اینچه برون اقتصاد گلستان را متحول می کند

منطقه آزاد اینچه برون اقتصاد گلستان را متحول می کند

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های منطقه آزاد اینچه برون، گفت: این منطقه اقتصاد گلستان را متحول می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس عصر چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان اظهارکرد: منطقه آزاد اینچه برون می توانست یک سال زودتر مصوب شود که هزینه‌ها پایین تر بود و افراد زیادی می توانستند در آن سرمایه گذاری کنند.

استاندار گلستان افزود: این منطقه مواد اولیه بی نظیری دارد و با راه اندازی آن سرانه درآمدی مردم گلستان هم افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به همجواری گلستان با کشور قزاقستان گفت: ارتباط تاریخی بین قزاقستان و گلستان وجود دارد که می توان در زمینه کشت فراسرزمینی از آن استفاده کرد.

حق شناس ادامه داد: قزاقستان ۲۷۰ میلیون هکتار وسعت دارد که ۲۲۲ میلیون هکتار آن قابل کشت است که چندین برابر وسعت گلستان است لذا باید از چنین ظرفیت بی‌نظیری که به آن دسترسی داریم، استفاده کنیم.

استاندار گلستان بیان کرد: قزاقستان رابطه عمیق فرهنگی با گلستان دارد و با توجه به این امر می‌توان از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به موقعیت خوب گلستان و مرزی بودن آن می توان محلی برای محصولات قزاقستان باشد و نباید این فرصت تاریخی را از دست دهیم.

حق شناس اظهارکرد: چهار استان در کشور وجود دارد که مسیرهای چندگانه حمل و نقل را همزمان دارا هستند که یکی از آنها گلستان است.

استاندار گلستان بیان کرد: منطقه آزاد اینچه برون زمین های بلامعارض و مسیر ریلی داشته و مشکل گمرکی هم ندارد و زیرساخت‌های آن فراهم است.

وی به تولید محصولات کشاورزی مانند گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و غیره در استان اشاره کرد و گفت: می‌توان در این منطقه صنایع تبدیلی متناسب با این محصولات طراحی شود تا این کالاها فرآوری شده و ارزش افزوده آن در استان بماند.

حق شناس بیان کرد: جزو پنج استانی هستیم که حدود ۶ میلیون تن محصول در سال تولید می‌کنند ولی به دلیل خام فروشی سرانه درآمدی مردم گلستان پایین تر از مردم سایر استان‌ها است.

وی گفت: به جای آرد از ما گندم می خرند، به جای مرغ بسته بندی شده مرغ معمولی تحویل می گیرند و این باعث می شود که ارزش افزوده در استان ایجاد نشود.

استاندار گلستان اضافه کرد: با توجه به اینکه مواد اولیه منطقه آزاد ما در استان فراهم است می‌توان با فرآوری بر روی این محصولات، آنها را صادر کرد.

کد خبر 5236758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha