۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان پیشنهاد داد؛

تلاش برای ارتقای جایگاه نظام مهندسی از نهاد ملی به بین المللی

تلاش برای ارتقای جایگاه نظام مهندسی از نهاد ملی به بین المللی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به تلاش این سازمان برای ارتقای گواهینامه‌های فنی- مهندسی از ملی به بین‌المللی، پیشنهاد تدوین نظام فنی-اجرایی صنعت احداث و انرژی را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد خرم دیروز ۲۹ خرداد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای ارتقای کیفیت ساخت‌وساز علاوه بر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، با دانشگاه علمی کاربری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز آغاز شده که به تقویت جایگاه مهندسی می‌انجامد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پیشنهاد تدوین «نظام فنی- اجرایی صنعت احداث و انرژی» را ارائه و تصریح کرد: تشکیل یک نظام فنی-اجرایی در کشور به ارتقای کیفی‌سازی کمک قابل‌توجهی خواهد کرد. پیشنهاد می‌شود تا تهیه و تدوین نظام فنی-اجرایی توسط بخش خصوصی انجام شود و دولت به عنوان ناظر عالیه بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

وی اعلام کرد: در روزهای آتی با مسئولان کشور ژاپن جلساتی برای همکاری و ارتقای دانش فنی و مهندسی برگزار می‌شود که در برنامه است این کار با کشورهای اروپایی همچون آلمان، کانادا و سوئد نیز انجام شود.

خرم هدف از توسعه همکاری با سایر کشورها در زمینه فنی- مهندسی را ارتقای گواهینامه‌های فنی- مهندسی از سطح ملی به بین‌المللی برشمرد.

کد خبر 5239877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha