۲ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۲۰

استاندار گیلان تأکید کرد؛

توسعه فرهنگ قرآنی راهگشای مشکلات جامعه

توسعه فرهنگ قرآنی راهگشای مشکلات جامعه

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ قرآنی راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است، گفت: مساجد نیز به عنوان کانون گره گشایی باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر چهارشنبه در همایش نشر خوبی‌ها و تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ گیلان با اشاره به اینکه نقش تبلیغ در معرفی و نشر و حفظ هر مکتبی، اظهار کرد: تبلیغ، ضامن استمرار اصول و مبانی آن و پیروانش است.

وی با اشاره به دیدگاه امام رضا (ع) درباره شیوه تبلیغ، افزود: ایشان فرمودند «خداوند رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند و علوم ما را بیاموزد و به مردم یاد دهد، زیرا اگر مردم زیبایی کلام ما را بدانند از ما تبعیت خواهند کرد».

استاندار گیلان باید برنامه ریزی درستی در زمینه فعالیت‌های ایجابی در حوزه فرهنگی تهیه و تدوین شود، گفت: این برنامه‌ها باید اثر بخش و مورد پذیرش جامعه باشد.

زارع در ادامه با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: ایشان بر موضوع آسیب‌های اجتماعی تأکید دارند لذا در این مسیر برنامه ریزی ها به گونه‌ای باشد تا راه بازگشت افراد آسیب دیده به جامعه و سلامتی و امنیت خانواده‌های آنان فراهم شود.

وی همچنین به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره و تأکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب راهبردی اصولی برای تبلیغ صحیح ارزش‌های فرهنگی و ملی در جامعه اسلامی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه انجام کار قهری در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پاسخگو نیست، ادامه داد: پیش بینی و اجرای راهکارهای فرهنگی می‌تواند زمینه ساز حل مشکلات در این بخش باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسجد کانون مهمی جهت گره گشای بسیاری از امور در جامعه است، تصریح کرد: با سیاست گذاری مناسب و استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی، این کانون با ارزش باید بیشتر از گذشته تقویت شود.

زارع توسعه فرهنگ قرآنی را یکی دیگر از راهکارهای حل مشکلات در کشور برشمرد و گفت: بسیاری از متفکران جهان اسلام معتقدند جاری شدن محتوا و مضامین قرآن در شئونات فردی و اجتماعی می‌تواند موجب دگرگونی زندگی انسان‌ها شود.

وی به نقش مهم مردم و خیران در امور فرهنگی و عام المنفعه اشاره و اضافه کرد: با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت‌های جامعه، می‌توان شاهد مشارکت بیشتر خیران در توسعه فرهنگ قرآنی و البته امور فرهنگی بود.

استاندار گیلان با اشاره به پیامدهای شیوع ویروس کرونا در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، افزود: دشمن با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه میان اقشار مختلف جامعه به دنبال دوگانه سازی علم و دین بود؛ با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، هدایت رئیس جمهوری در جلسات ستاد ملی و همراهی حوزه‌های علمیه در مقابله با کرونا این نقشه دشمن نیز خنثی شد.

کد خبر 5243062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha