۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه تشریح کرد؛

برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش تنش آبی در کرمانشاه

برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش تنش آبی در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش تنش آبی در کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر علیرضا کاکاوند بعد از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت تنش آبی و کمبود منابع آبی در استان کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه در سال جاری با کاهش ۳۵ درصدی بارندگی روبرو شده است.

وی ادامه داد: این کاهش بارش‌ها تأثیر مستقیمی بر منابع تأمین آب شرب داشته که سبب کاهش ۷۰ درصدی آبدهی چشمه‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین بر اثر این کاهش بارش‌ها سه لیتر بر ثانیه آب چاه‌ها در شهر کرماشناه کاهش یافته به طوری که چاه‌های آب شرب شهر کرمانشاه بیش از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش آبدهی دارند.

کاکاوند در ادامه افزود: از ۲ هزار و ۵۹۶ روستای استان کرمانشاه هزار و ۸۸۶ روستا زیر پوشش شرکت آبفا قرار گرفته که در این روستاها ۲۸۳ لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات تأمین آب شرب موجود در شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: در شهر کرمانشاه باید ۲۵۰ هزار متر مکعب آب در مخازن موجود باشد که متأسفانه در حال حاضر از این میزان ۱۲۹ هزار متر مکعب در دسترس است.

کاکاوند به برنامه‌های شرکت آبفا جهت مقابله با تنش آبی استان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه ما برای رفع مشکلات موجود در کوتاه مدت راه اندازی چاه‌های قدیمی است که تا کنون هفت چاه در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هفت چاه دیگر به زودی در مدار قرار خواهد گرفت، که همین امر تا پایان تیر ماه ۲۱۰ لیتر آب به منابع تأمین شهر اضافه خواهد کرد، همچنین با مساعدت و همراهی دستگاه‌ها استان و در اختیار قرار دادن چاه‌های مازاد خود به شرکت آب و فاضلاب مشکلات حوزه آب شهر کرمانشاه کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت آبفا افزود:: برنامه بلند مدت ما جهت رفع مشکل آب شرب شهر کرمانشاه وارد مدار شدن آب سد گاوشان است، همکاران محترم شرکت آب منطقه‌ای به ما قول‌های مساعدی در زمینه در مدار قرار دادن تصفیه خانه عمرمل تا پایان تیر ماه داده‌اند که همین موضوع تا حدودی سبب کاهش مشکلات شهر خواهد شد.

کاکاوند بیان کرد: هر ماه به طور میانگین هزار و ۲۰۰ شکستگی و گزارش اتفاقات در کرمانشاه ثبت می‌شود، که همکاران پرتلاش ما به صورت ۲۴ ساعت در جهت رفع به موقع این حوادث و خدمت رسانی به هم استانیان گرامی در تلاش هستند و از هیچ کوششی برای خدمت رسانی دریغ نمی‌کنند.

کد خبر 5244000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha