۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل عنوان کرد؛

لزوم ترویج تواصی در جامعه با الگوگیری از سیره ائمه معصومین(ع)

لزوم ترویج تواصی در جامعه با الگوگیری از سیره ائمه معصومین(ع)

اردبیل - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تواصی به حق و صبر را کلید رشد فرهنگ در جامعه دانست و گفت: ترویج تواصی در جامعه با الگوگیری از سیره ائمه معصومین (ع) میسر است.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع)، صبر، کرامت و رأفت برای بقا و تداوم اسلام را از خصوصیات بارز آن حضرت عنوان و اظهار کرد: حضرت امام رضا (ع) با موقعیت سنجی هوشیارانه در شرایط مختلف جامعه، آرامش‌بخش دل‌های مؤمنان بود و امروز نیز بارگاه وی میعادگاه عاشقان شیفته معنویت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در تمام مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی، حرکت در مسیر حق مقدم بر تمام امور است، عنوان کرد: امام رضا (ع) به مسلمانان درس مهربانی، صمیمیت، صداقت، وفاداری، عشق به والدین، عشق به فرزندان و عشق به همه خوبی‌ها را داده و استقامت در مسیر حق را سرلوحه امور قرار دادند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی امام رضا (ع) در زمینه سبک زندگی افزود: این امام بزرگوار در حوزه‌ها و ابعاد عبادی، علمی و سیاسی الگو برای جامعه شدند، از یک طرف روشنگری نسبت به حقایق داشتند و از طرفی دیگر مراقب سو استفاده دشمنان در مسائل جامعه اسلامی بود.

بصیرت و دشمن شناسی مقدمه تواصی به حق و صبر

حجت الاسلام جعفرزاده با تاکید بر شناخت مسیر برای جلوگیری از انحرافی‌که دشمن ایجاد می‌کند افزود: شناخت دوست، دشمن و حرکت در مسیر درست باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و این مهم صبر و استقامت می‌طلبد که مقدمه آن تواصی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه انسان‌ها صبور و با استقامت باید دست دیگران را بگیرند گفت: این افراد باید هدایت‌گر جامعه باشند و جوانان را در مسیر اصلی قرار و به آنان شور و نشاط دهند.

حجت الاسلام جعفرزاده به توصیه‌های رهبر انقلاب در خصوص تواصی به حق و صبر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری وظیفه همگان در قبال امانت گران‌بهای انقلاب را تواصی به حق و صبر، شناخت دشمن و ایستادگی و تسلیم نشدن در مقابل آن و اعتماد نکردن به آن دانستند.

عضو شورای فرهنگی عمومی استان اردبیل الگوپذیری از سبک زندگی اسلامی را مهم‌ترین راهکار برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: در جامعه اسلامی تأثیر الگوبرداری از نمونه‌های دینی در سبک زندگی، عمیق و پررنگ است و باید با معرفی ابعاد شخصیتی و معرفتی ائمه اطهار (ع) و منش زندگانی آن بزرگواران، در جهت گسترش و اشاعه سبک زندگی اسلامی، ایرانی تلاش کنیم.

کد خبر 5249928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha