۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۵

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس:

پیام نور پیگیر پرداخت حق الزحمه مدرسان است

پیام نور پیگیر پرداخت حق الزحمه مدرسان است

شیراز - رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: این دانشگاه پیگیر مسئله حق الزحمه مدرسان خود است.

محمدحسن صیف در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرو گزارش منتشر شده این خبرگزاری با عنوان «مدرسان دانشگاه پیام نور در حسرت حقوق»، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به دلیل ظرفیت بالا و تنوع رشته‌ها، از توانمندی سایر اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مدرسان مدعو بهره مند شده است.

وی تاکید کرد: در برخی رشته‌های فنی و مهندسی و برخی رشته‌های خاص شاهد حضور بیشتر مدرسان هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس در پاسخ به مطالبه برخی از مدرسان حق التدریس دانشگاه پیام نور استان فارس، با تقدیر از زحمات این مدرسین در راستای علم آموزی به آینده سازان ایران اسلامی، گفت: مطالبات این عزیزان تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود.

صیف تصریح کرد: به دلیل سیستم حسابداری تعهدی، کلیه پرداخت‌های دانشگاه به صورت متمرکز و کشوری انجام می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص درخواست افزایش میزان حق الزحمه مدرسان نیز اضافه کرد: شرایط پرداخت حق التدریسی تابع ضوابط وزارت علوم و هیأت امنای دانشگاه است که این مبلغ در تمام دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، ثابت و یکسان است.

او ادامه داد: دانشگاه پیام نور در بحث عدالت آموزشی پیشتاز است و در کنار حفظ کیفیت تدریس، توجه ویژه ای نیز به اقشار کم برخوردار داشته است.

صیف تصریح کرد: برخورداری از مزیت پایین‌ترین شهریه دانشگاهی کشور (شهریه ثابت حدود ۲۵۰ هزارتومان) اجازه فشار به دانشجویان را نمی‌دهد. وی یادآور شد: مطالبات مدرسان تا نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در بخشی دیگری از سخنان خود به شرایط دانشگاه پس از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و یادآور شد: با برگزاری الکترونیکی کلاسهای آموزشی، برخی از هزینه‌های اساتید و مدرسان خصوصاً هزینه‌های ایاب وذهاب کاهش یافته است.

کد خبر 5250406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • A IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      2 0
      متاسفانه دروغ میگویند و این مشکل این ترم و چند ترم نیست و چندین سال هست که این مدلی رفتار میکنند با قشر زحمت کش مدرس ، حقوق خودشون و هیئت علمی ثانیه ای دیر نمی شود و متاسفانه هیچ برخورد مناسبی با اساتید حق التدریس ندارند و اگر استاد معترض هم بشود سریعا او را بیرون میکنند و دائم رفتار ناشایست دارند .
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      1 0
      سلام. این صحبت‌ها همه توجیه است. مسئولین موظفند به موقع از حقوق اساتید دفاع کننند