۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵

دبیر کل اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز خبر داد؛

 رسیدگی به ۳۲ پرونده توسط اورژانس کسب و کار البرز

 رسیدگی به ۳۲ پرونده توسط اورژانس کسب و کار البرز

کرج - دبیر کل اورژانس کسب وکار اتاق بازرگانی البرز بابیان اینکه از سوم آذرماه سال ۹۹ تا به امروز ۱۱۵ پرونده بامشکلات مختلف به این مرکز مراجعه کردند، گفت: دراین راستا ۳۲ پرونده مختومه وحل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود قاسمی در نشست خبری اظهار کرد: در سطح کشور و در سیستم دولتی و بخش خصوصی برای رفع مشکلات صنعتگران ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید راه اندازی شد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سطح تولید و افزایش کیفیت تولید، تصریح کرد: بر این اساس در ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شد، تولیدات ما به سمت صادراتی شدن محصولات بروند.

دبیر کل اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: یکی از فرمول‌های اساسی خروج از هرگونه بحرانی در اقتصاد، صادرات محور بودن آن کشور است.

وی با بیان اینکه اگر تمام سازمان‌ها وظیفه اصلی خود را انجام دهند لزومی به تشکیل ستاد رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی نیست، خاطرنشان کرد: بر این اساس چون اتاق بازرگانی نماد و صدای بخش خصوصی است، مقرر شد با توجه به ارتباطات اتاق بازرگانی و ادارات دولتی راحت‌تر مشکلات واحدهای تولیدی را حل کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه از سوم آذر ماه سال ۹۹ که اورژانس کسب و کار شروع به کار کرد تا به امروز ۱۱۵ پرونده با مشکلات مختلف به اورژانس کسب و کار مراجعه کردند، گفت: در این راستا مشکل ۳۲ پرونده مختومه و حل شد و مشکل مابقی پرونده‌ها ملی بودند که در سطح ملی مطرح و مورد پیگیری است.

وی با بیان اینکه ما در اجرای قوانینی که اجرا نمی‌شوند، اصرار می‌ورزیم، اظهار کرد: در جلسه آخر شورای گفت و گو البرز که ریاست اتاق بازرگانی دبیر شورای گفت و گو است، مصوبه‌ای از سوی استاندار البرز مطرح شد، مبنی به اینکه اگر اورژانس کسب و کار نامه‌ای را برای سازمانی ارسال می‌کند آن نامه در اولویت قرار بگیرد.

دبیر کل اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: به عنوان مثال در طول راه اندازی اورژانس کسب و کار ۲۷ نامه به یکی از سازمان‌ها ارسال شد، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد نامه‌ها در کارتابل‌های رئیس سازمان ثابت مانده است.

وی با بیان اینکه ما تلاش کردیم، مشکلات واحدهای تولیدی را به بخش دولتی منعکس کنیم، تصریح کرد: از تمام ادارات دولتی خواستار رسیدگی به پرونده‌هایی که از سوی اتاق بازرگانی و اورژانس کسب و کار ارجاع داده می‌شود، در کمترین زمان ممکن هستیم.

قاسمی با بیان اینکه پایشی انجام دادیم مشکل اصلی بخش خصوصی با ۴ سازمان اصلی به ترتیب اداره امور مالیاتی، سازمان صمت، بانک و سازمان تأمین اجتماعی است، خاطر نشان کرد: چرا که سازمان‌های یادشده اصلی‌ترین مراودات را در بخش خصوصی دارند، اگر مقداری روند سرعت خود را در رسیدگی به مسائل بخش خصوصی افزایش دهند، خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات ناشی از قوانین هستند، متذکر شد: بر این اساس اتاق ایران به عنوان مادر تمام اتاق‌ها در کشور در شناسایی قوانین مشکل ساز برای بخش خصوصی و ارجاع دادن قوانین به مجلس برای اصلاح، با ما همراهی لازم را دارد.

پیگیری بازگشت کارت‌های بازرگانی صادره خارج از استان به اتاق البرز

سید فراز جبلی، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز نیز در نشست خبری اظهار کرد: اورژانس کسب و کار طرحی بود که سال گذشته توسط اتاق بازرگانی کلید خورد.

وی با بیان اینکه سال گذشته از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام شد، تمام نهادهای دولتی به مدت دو هفته تعطیل هستند، تصریح کرد: در این میان ما با فعالان اقتصادی زیادی روبرو بودیم که امکان ارتباط گرفتن با بسیاری از نهادهای دولتی نداشتند.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: براین اساس ما به عنوان اتاق بازرگانی تریبونی هستیم که برای هرکدام از فعالان اقتصادی که با مشکلی مانند قطع برق و سایر موضوعات مواجه شدند، این امر مورد پیگیری قرار گرفت.

وی گفت: همچنین با راه اندازی اورژانس کسب وکار مشکلات فعالان اقتصادی ظرف ۴۸ ساعت مورد پیگیری قرار می‌گرفت و به آنها اعلام می‌شد از چه مسیری برای حل مشکلات خود گام بردارند.

جبلی با اشاره به راه اندازی کلینیک کسب و کار توسط بسیج مهندسین در شهرک‌های صنعتی البرز، ادامه داد: این کلینیک نیز، با هدف آسیب شناسی و ارائه راه حل برای رفع مشکل واحدهای تولیدی راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: رسالت اتاق بازرگانی اینست که پل ارتباطی مابین فعالان اقتصادی بخش خصوصی و مسئولان باشند، و با راه اندازی اورژانس کار این امر تسهیل شد.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به مشکل آب شهرک‌های صنعتی مانند اشتهارد و مشکلات ارزی، بیان کرد: برخی مشکلات را حل‌هایی دارد که در تهران و در مرکز قابل حل هستند و برخی دیگر ظرف یک ماه الی یک سال قابل حل نیستند.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی در حیطه وظایف ما نیست، تصریح کرد: به عنوان نمونه مشکلات ارزی کشور را اتاق بازرگانی البرز نمی‌تواند حل کند، چرا که فقط می‌توانیم راه حل بدهیم و از ابزار اتاق ایران برای پیگیری راه حل‌ها استفاده کنیم و در این مسیر تلاش‌هایی انجام شده است.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز خاطر نشان کرد: عدم آشنایی با قوانین از علل اصلی بروز مشکلات گمرکی مشتمل بر دپوی کالا در گمرک است.

وی گفت: بسیاری از مشکلات مانند دپوی مواد اولیه یا ماشین آلات وارداتی تولید به دلیل عدم آشنایی برخی از افراد با موضوع ثبت سفارش و یا ضرورت اخذ کارت بازرگانی برای امر انجام واردات و صادرات بوده است‌.

جبلی با اشاره به مشکل قطعی برق واحدهای صنعتی، ادامه داد: باید در اعمال خاموشی‌ها مدیریت صورت بگیرد، برای بخش صنعتی سرمایه گذاری زیادی انجام شده و نیاز کشور به کالای تولیدی یک کارخانه حائز اهمیت است، بر این اساس باید قطعی برق واحدهای صنعتی با برنامه باشد و حتی کمتر از سایر بخش‌ها این خاموشی‌ها در صنعت اعمال شود.

وی با بیان اینکه تولید بدون کارخانه برای استفاده از فضای خالی صنایعی که تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، اظهار کرد: بر این اساس با سرمایه گذاران زیادی وارد مذاکره شدیم تا بخش خالی کارخانه‌های خود را در اختیار دیگر فعالان عرصه تولیدی قرار دهند که امکان تأمین فضای کار را ندارند.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز در خصوص بازگرداندن کارت‌های بازرگانی صادر شده از پایتخت به البرز بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر هزار و ۱۵۰ کارت بازرگانی توسط اتاق البرز صادر شده است، برنامه ما این است که تا پایان دوره سوم فعالیت هیأت نمایندگان اتاق البرز این آمار را به ۲ هزار کارت برسانیم.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته و از زمان آغاز فعالیت دوره سوم هیأت نمایندگان اتاق البرز به رشد ۳۵ درصدی در تعداد اعضا رسیده‌ایم.

جبلی متذکر شد: از طریق شورای رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشور پیگیر بازگشت کارت‌های بازرگانی صادره خارج از استان به اتاق بازرگانی البرز هستیم که بیشتر این کارت‌ها در تهران است.

کد خبر 5250610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha