۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۵

با وقوع تنش آبی در خوزستان؛

دامداران خسارت دیده دشت آزادگان به جهاد کشاورزی مراجعه کنند

دامداران خسارت دیده دشت آزادگان به جهاد کشاورزی مراجعه کنند

دشت آزادگان- فرماندار دشت آزادگان با اشاره به وقوع تنش آبی در خوزستان گفت: دامداران خسارت دیده با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به اعلام خسارت وارد شده با ارائه مستندات لازم اقدام کنند.

حمید سیلاوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دامداران این منطقه از بحران آب رنج و سختی بسیاری را متحمل شده‌اند و این امر به دلیل نداشتن برنامه منظم برای تأمین آب رودخانه‌ها در این شهرستان و همچنین برداشت غیرمجاز آب در بالادست و کشت شلتوک است و این امور نیز باعث شده تا آب در انتهای رودخانه کرخه به کمترین مقدار برسد.

فرماندار دشت آزادگان افزود: تلاش زیادی برای تأمین آب پایین‌دست رودخانه کرخه در شهرستان دشت آزادگان و تالاب هورالعظیم انجام شده ولی تاکنون مشکل به طور کامل حل نشده است.

وی بیان کرد: در چند روز اخیر تشکیل جلسات در شهرستان و استان باعث رهاسازی آب از سد کرخه به میزان ۱۱۰ مترمکعب بر ثانیه شده که در صورت کنترل مسیر و جلوگیری از برداشت غیرمجاز در بالادست، آب کافی در روزهای آینده به انتهای کرخه و هورالعظیم خواهد رسید.

سیلاوی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ارائه شده توسط سازمان آب و برق استان در رهاسازی آب، مشکل کم‌آبی و مشکلات برای دامداران منطقه برطرف شود.

به گزارش مهر، دامداران شهرستان دشت آزادگان و هویزه در چند روز اخیر با شدت گرفتن بحران آب در مسیر رودخانه کرخه از کم‌آبی این رودخانه و به خطر افتادن جان دام‌های خود ابراز نگرانی می‌کنند.

آنها تلاش می‌کنند که از طریق رسانه‌های همگانی و فضای مجازی توجه مسئولان مربوطه را به شرایط سخت زندگی خود و خطر جدی مرگ دام‌هایشان که تنها سرمایه و منبع گذران زندگی آنها به شمار می‌آیند، جلب کنند.

شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان قرار دارد که منبع تأمین آب این شهرستان از رودخانه کرخه است.

کد خبر 5259199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha