۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸

آیت‌الله مکارم شیرازی به چند استفتاء درباره سگ گردانی پاسخ دادند

آیت‌الله مکارم شیرازی به چند استفتاء درباره سگ گردانی پاسخ دادند

با توجه به اینکه سگ گردانی در اماکن عمومی موجب جریحه دار شدن احساسات مردم و ایجاد رعب و وحشت برای کودکان و سالمندان می شود لازم است بدانیم احکام و قوانین شرعی درباره سگ گردانی چه نظری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه چندی است نارضایتی‌های گسترده مردمی در خصوص روند فزاینده پدیده سگ گردانی و سگ بازی در اماکن عمومی و مرئی و منظر مردم از قبیل پارک‌ها، خیابان‌ها و مجتمع‌های مسکونی صورت می‌پذیرد و شاهد انحراف از ارزش‌های اخلاقی و اسلامی بوده و موجب جریحه دار شدن احساسات دینی و مذهبی مؤمنین و شهروندان می‌گردد و همچنین ضمن ایجاد رعب و وحشت برای اطفال، نوجوانان، دختران و سالمندان، خطراتی را به دنبال دارد در همین راستا چند استفتاء در مورد نگهداری سگ‌های آپارتمانی و سگ گردانی در اماکن عمومی از حضرت آیت الله مکارم شیرازی شده است:

سوال - در صورتی که از جهت قانون سگ گردانی ممنوع نباشد، آیا شرعا پلیس می‌تواند به خاطر برقراری آسایش مردم، با کسانی که اقدام به این کار می‌کنند برخورد کند؟

ج - آری می‌توانند چنین کاری کنند.

سوال - آیا وضع قوانین ممنوعیت نگهداری سگ‌های آپارتمانی و سگ گردانی که مانع از نفوذ فرهنگ غرب در جامعه اسلامی می‌شود، بر نمایندگان مجلس واجب است؟

ج- لازم است چنین قوانینی تصویب کنند.

سوال - با توجه به اینکه سگ‌های آپارتمانی مالیت ندارند و خرید و فروش آنها باطل است، آیا می‌توان در سگ‌هایی که متعلق به دیگری است بدون اجازه‌ی صاحبانشان تصرف کرد؟

ج - با توجه به اینکه ممکن است منشأ مفاسدی شود، ترک شود.

سوال - آیا مصادره‌ی سگ‌های آپارتمانی، که همسایگان را اذیت می‌کنند توسط مأمورین یا هیئت مدیره ساختمان جایز است؟

ج - از طریق مراجع قانونی اشکالی ندارد همیشه موفق باشید.

آیت‌الله مکارم شیرازی به چند استفتاء درباره سگ گردانی پاسخ دادند

کد خبر 5260457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha