۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۳

استاندار البرز:

زیرساخت‌ برای تأمین حق‌آبه البرز از سد طالقان را فراهم می‌کنیم

زیرساخت‌ برای تأمین حق‌آبه البرز از سد طالقان را فراهم می‌کنیم

کرج - استاندار البرز گفت: زیرساخت‌های لازم را برای بهره برداری از سهم حق آبه البرز از سدهای طالقان و امیر کبیر فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی عصر یکشنبه در آئین کلنگ‌زنی احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب شرب شهرستان نظرآباد اظهار کرد: بر همین اساس طی یک ماه گذشته تاکنون این دومین پروژه ذخیره و تصفیه‌خانه آب است که در شهرستان‌های فردیس و نظرآباد استان البرز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: هرکدام از این مخازن دارای ۵ هزار مترمکعب ظرفیت هستند که باید به تدریج سهمیه اختصاصی استان وارد مدار مصرف شود.

استاندار البرز بیان کرد: پروژه تأمین آب شهرک فرهنگیان و آزادگان نظرآباد از محل اعتبارات تنش آبی تأمین بودجه شده و این پروژه در مدت زمان یک سال اجرا و بهره‌برداری می‌شود.

استاندار البرز تصریح کرد: با وجود اینکه دو سد بزرگ در استان داریم اما اکنون بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس وزارت نیرو مجوز برداشت ۵۵ میلیون مترمکعب آب از این سدها به البرز داده که در مجموع میزان برداشت سالانه از این سدها به ۱۱۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

استاندار البرز با اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های ضروری برای رفاه حال مردم متذکر شد: احداث تصفیه‌خانه ۵ هزار مترمکعبی شهرستان نظرآباد اقدام خوبی برای بهبود کیفیت آب این شهرستان است که به تأمین آب پایدار شرب و مصارف صنعتی منطقه کمک می‌کند.

کد خبر 5260983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اعظم IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      غلط می کنید آب طالقانی ها مال خودشونه مردم تهران و کرج یاد بگیرن صرفه جویی کنند