۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸

امروز انجام شد؛

گفتگوی وزیران خارجه افغانستان و پاکستان درباره تنش های جدید

گفتگوی وزیران خارجه افغانستان و پاکستان درباره تنش های جدید

وزیران خارجه افغانستان و پاکستان امروز در تماسی تلفنی درباره تنش های اخیر میان دو کشور که به واسطه ربوده شدن دختر نماینده کابل در اسلام آباد پیش آمده گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خامه پرس، «محمد حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان و «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در گفتگویی تلفنی در مورد چگونگی بررسی حادثه ربایش و شکنجه «سلسله علی‌خیل» دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در پاکستان بحث و گفتگو کردند.

در این گفتگو، اتمر از نحوه اظهارات وزیر کشور پاکستان ابراز نگرانی نموده و گفته که این قبیل اظهارات به روابط دوجانبه و اعتبار تحقیقات جاری که هنوز تکمیل نشده است، به‌ شدت آسیب می‌زند.

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده که در راستای همکاری در بررسی این رویداد قرار است هیأتی به پاکستان سفر کند.

این در حالی است که در پی ماجرای ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در پاکستان و شکنجه وی، کابل از فراخواندن سفیر خود از اسلام آباد به دستور رئیس جمهور افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد: در پی ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در پاکستان، اشرف غنی، سفیر و دیگر دیپلمات‌ها (افغانستان) را تا زمان از بین رفتن تهدیدات امنیتی، به کابل فرا خواند.

در واکنش به این حرکت کابل، وزارت خارجه پاکستان از تصمیم دولت افغانستان مبنی بر فراخواندن سفیر و دیپلمات های ارشد این کشور از اسلام آباد در پی ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در پاکستان ابراز تاسف کرد.

کد خبر 5261501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha