۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۸:۴۳

ملی پوش سابق والیبال:

انتخاب «الکنو» هوشمندانه بود/ توپ‌ها باید به معروف برسد

انتخاب «الکنو» هوشمندانه بود/ توپ‌ها باید به معروف برسد

ملی پوش اسبق تیم ملی والیبال در آستانه بازی‌های المپیک توکیو گفت: باید دریافت مناسبی داشته باشیم و توپ‌ها را به سعید معروف برسانیم تا موفق شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو با ترکیب ۱۲ نفره ای از بازیکنان شرکت کرد. از این ترکیب، عادل غلامی، مصطفی شریفات، حمزه زرینی، مهدی مهدوی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و شهرام محمودی ۷ بازیکنی هستند که از المپیک توکیو بازماندند. آنها بازیکنانی بودند که نخستین تجربه حضور والیبال ایران در المپیک را به دست آوردند و امروز می‌توان از تجربیات این بازیکنان برای موفقیت بازیکنان جوان و تیم ملی در توکیو استفاده کرد.

مصطفی شریفات در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نخستین تجربه حضور در المپیک ۲۰۱۶ همراه با تیم ملی والیبال گفت: پس از ۵۲ سال والیبال ایران نخستین تجربه خود را در المپیک ریو داشت. تجربه بسیار جذابی بود و همه والیبالیست‌ها دوست داشتند که در المپیک شرکت کنند. می‌دانستیم که میدان و آوردگاه بزرگی است و تیم‌ها با قدرت در آن شرکت می‌کنند. ما هم آمادگی خوبی داشتیم. حس حضور در دهکده بازی‌ها و قرارگیری در بین سایر ورزشکاران مطرح جهان در رشته‌های مختلف ورزشی بی نظیر است. همراه آنها در سالن وزنه و غذاخوری و سایر نقاط دهکده حضور داشتیم.

ملی پوش اسبق والیبال ادامه داد: پیش از حضور در المپیک ریو در مسابقات لیگ جهانی شرکت کرده بودیم و چند بازی انجام شد اما المپیک میدان متفاوتی است و تیم‌ها بسیار قدرتمند در آن حاضر می‌شوند. تیم آرژانتین که در لیگ جهانی مقابل ما شکست خورد در بازی نخست المپیک شکستمان داد اما ناامید نشدیم و بازی متفاوتی مقابل لهستان به نمایش گذاشتیم.

شریفات ادامه داد: در المپیک ریو موفق شدیم از گروه خودمان صعود کنیم در حالی که تیم بزرگ فرانسه از گروه خودش بالا نیامد. در مرحله حذفی با تیم ایتالیا رودر رو شدیم و اگر در امتیازهای بالا با تجربه تر عمل می‌کردیم نتیجه به سود ما بود. به هر حال المپیک میدان بزرگی است و حساسیت‌های خاص خود را دارد.

وی با اشاره به ولادیمیر الکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد: در حال حاضر الکنو هدایت تیم ملی والیبال را برعهده دارد. انتخاب او بسیار هوشمندانه بود. الکنو در لیگ ملت‌ها دست به اقدامی زد که کمتر مربی در جهان این کار را انجام می‌دهد. او به تمام بازیکنان جوان میدان داد و آنها را مورد بازبینی و سنجش قرار داد. در حالی که سایر مربیان از ترکیب ثابت و شش نفره استفاده می‌کردند.

شریفات افزود: خوشحالم از این اتفاق که در آستانه حضور در المپیک برای تیم ملی والیبال ایران رقم خورد. شرایط در المپیک توکیو قطعاً بسیار متفاوت با لیگ ملت‌ها خواهد بود و حریفان با تمام قوا و توان در آن شرکت خواهند کرد. شاید کار سختی مقابل ونزوئلا و کانادا نداشته باشیم اما مقابل تیم‌های ژاپن، لهستان و ایتالیا کار سختی در پیش داریم.

وی تصریح کرد: مقابل این تیم‌ها که سرویس‌های خوبی دارند اگر بتوانیم دریافت مناسبی انجام دهیم و توپ‌ها را به سعید معروف برسانیم کار راحتی خواهیم داشت چرا که قدرت اول مهاجمان، سرویس است. اگر همدل شویم و برنامه ویژه ای برای سرویس حریفان داشته باشیم موفق خواهیم شد.

شریفات در پایان گفت: امیدوارم تیم ملی در المپیک بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد و به آرمان فدراسیون یعنی قرارگیری در جمع ۴ تیم برتر دست یابیم. از صمیم قلب برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و از مردم درخواست می‌کنم تیم ملی و بازیکنان را حمایت کنند و انرژی‌های مثبتشان را روانه توکیو کنند.

کد خبر 5261848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فوتبال دوست IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      28 0
      به امید پیروزی سربازان وطن مون در همه جبهه ها، مطمعن باشید دلمون پیش شماهاست، تا امیدمون نکنید🥰🥰🥰
    • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      14 39
      فکر نکنم با این مربی امیدی باشه که تیم ما نتیجه آبرو مندی داشته باشه
      • فاطمه GB ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        7 0
        مربی که همون مربی ایه که تیم روسیه باهاش طلای المپیک گرفتن . باید بستر آماده باشه نزدیک اتفاقات تیم رو تو جنجال و حاشیه نندازن و همچنین بازیکنا هم قوی باشن .
      • عبدالله حمید IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        2 0
        همه میگن خوبه بعد شما امیدی به این مربی نداری توی سریال گالیور یکی بود همه اش میگفت فکر نکنم موفق بشیم...
    • هوادار والیبال IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      25 1
      با آرزوی سلامتی و درخشش تیم ملی والیبال ایران
    • سید جواد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 8
      با سلام خیلی هم نباید سخت بگیریم کاشکی فقط با جوانان می‌رفتیم تا بتونیم نسل عوض کنیم متاسفانه نتیجه فقط برامون مهمه الکنو ضعف تیم ما رو فهمیده ولی متاسفانه خیلی حاشیه براش درست کردن ایشون مجبور کردن تا بتونه همه جوانان رو با خودش ببره
    • shsh IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      6 14
      ایشالا ک موفق بشن بچه های ایران..ولی منم موافق نظر اقا علیم.با این مربی ب جایی نمیرسیم و فقط تیم ملی رو ب سمت نابودی میکشن
      • rubinegro IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        1 0
        ببین ایشون یکی از بهترین مربی های جهان در سطح حرفه ای هستش منتها احساسی که من دارم اینه که بازیکنا براش بازی نمیکنن متاسفانه اون همدلی تو تیم نیست و خیلی از بازیکنا دنبال مطرح بودن خودشون هستن این مربی طلای المپیک داره
    • یعقوب US ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      9 6
      والیبال و بچه‌ها امیدوارم نتیجه خوبی رقم بزنند. اما اینو بتونیم که در حال حاضر نه تنها در ایران و آسیا دریافت کننده‌ای در حد قائمی نداریم بلکه در جهان یکی دو تا بیشتر نیستند. کاش ایشان هم اجازه می‌دادند حضور داشته و این حاشیه اخیر رخ نمی داد.