۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۱

استاندار کردستان:

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اصلی ترین راه توسعه کردستان است

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اصلی ترین راه توسعه کردستان است

سنندج- استاندار کردستان گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های توسعه استان سرمایه‌گذاری در بخش آب و کشاورزی است و در این راستا تاکنون ۴۳۴ میلیارد تومان صرف آبی کردن اراضی دیم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در مراسم افتتاح استانی طرح‌های آبیاری و زهکشی کشور اظهار کرد: طرح آبی‌شدن ۱۶ هزار و ۸۱۰ هکتار از اراضی استان را طی چند سال اخیر پیگیری کردیم و تاکنون ۴۳۴ میلیارد تومان برای این مهم هزینه شده است.

وی افزود: امروز شاهد افتتاح پنج هزار و ۴۷۰ هکتار از اراضی پایاب سدهای گاوشان، قشلاق، امیرآباد، رمشت، آزاد و گاران هستیم و اگر ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار باقی مانده این طرح تأمین شود تا سه ماه آینده همه ۱۶ هزار و ۸۱۰ هکتار اراضی آبی محقق خواهد شد.

مرادنیا تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌های توسعه استان سرمایه‌گذاری در بخش آب و کشاورزی است و به ثمر نشستن بخشی از طرح‌های حوزه کشاورزی اتفاق و رویداد مهمی برای استان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: کردستان حوضه آبریز پنج رودخانه کشور بوده و هست درصد روان آب‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

محسن فتحی افزود: هرچقدر از این سهم بهره ببریم شاهد رونق بیشتری در حوزه اقتصادی استان خواهیم بود.

فتحی افزود: با تحقق طرح‌های آبی کردن اراضی دیم شاهد افزایش تولیدات کشاورزی خواهیم بود و این امر نیاز استان به صنایع تبدیلی را بیش از پیش می‌کند که امیدواریم در دولت جدید این مهم توسط دولتمردان پیگیری شود.

کد خبر 5261949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha