۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷

استاندار زنجان:

توسعه صنعت فرش در استان زنجان مورد توجه ویژه قرار گیرد

توسعه صنعت فرش در استان زنجان مورد توجه ویژه قرار گیرد

زنجان-استاندار زنجان، با اشاره به ظرفیت های فرش زنجان و قابلیت صادرات این هنر صنعت، گفت: توسعه صنعت فرش در استان زنجان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌اله حقیقی ظهر یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان در محل استانداری زنجان به روند اجرای پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته برای این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده و حجم کاری که برای پیشرفت پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین انجام شده بالای ۲,۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و ۱۰۶ کیلومتر از مسیر دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین ریل گذاری شده است.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه به کاهش زمان سفر و افزایش جا به جایی بار بسیار کمک می‌کند.

استاندار زنجان به مشکلات بازار فرش استان زنجان اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا صادرات فرش در استان زنجان اتفاق بیفتد چرا که فرش استان زنجان بنام سایر استان‌ها صادر می‌شود و این اصلاً خوب نیست.

حقیقی با بیان اینکه توجه ویژه به توسعه صنعت فرش در استان زنجان صورت بگیرد، تاکید کرد: این استان ۶۰ هزار بافنده فرش دستباف دارد و باید به بازار فروش صنعت فرش بسیار توجه شود.

وی به اهمیت سند آمایش استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: مدیران می‌توانند با استفاده از این سند برای توسعه آینده استان افقی روشن ترسیم کنند.

استاندا زنجان به پایین بودن مرکز جراحی شهرستان خرمدره نسبت به مراجعات مردمی اشاره کرد و ابراز داشت: بیمارستان شهرستان خرمدره جوابگوی مراجعات منطقه نیست.

استاندار زنجان ابراز کرد: ساختمان دانشگاه پیام نور خرمدره به دانشگاه علوم پزشکی جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران واگذار شده تا حجم مراجعات به بیمارستان خرمدره کاهش یابد.

وی گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان در آستانه افتتاح است و در حال حاضر تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا این ورزشگاه به مرحله بهره‌برداری برسد.

استاندار زنجان به اجرای طرح سبزه میدان زنجان اشاره کرد و گفت: امسال پنج میلیارد تومان اعتبار به پروژه سبزه میدان زنجان اختصاص داده شد.

کد خبر 5265259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha