۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

مرمت و بازسازی امامزاده حواخاتون اراک پایان یافت

مرمت و بازسازی امامزاده حواخاتون اراک پایان یافت

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از اتمام بازسازی و مرمت بنای امامزاده حوا خاتون روستای موت آباد اراک که متعلق به سده پنجم هجری قمری است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مرزبان اظهار کرد: بقعه متبرکه امامزاده حوا خاتون در جنوب شرقی روستای موت آباد و در ۱۵ کیلومتری جاده اراک - قم واقع شده است که بر اساس سنگ نوشته موجود در بنای آرامگاه دارای تاریخ ۴۸۷ هجری قمری است، سال احداث این بنا به سده پنجم هجری باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه امامزاده در دوره‌های ایلخانی و صفوی مرمت و توسعه یافته است، افزود: گنبد بنای امامزاده از نوع گنبدهای مخروطی رک است و عمده تزئینات بنا کاشیکاری معقلی یا بنایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای بازسازی و مرمت این بقعه متبرکه در روستای موت آباد اراک اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

گفتنی است امامزاده احمد از فرزندان امام موسی کاظم علیه‌السلام و حوا خاتون دختر امام محمدتقی علیه‌السلام در این بقعه مدفون هستند.

کد خبر 5266828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسام IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      2 0
      ی امام زاده هم اراک داره که تو قلب شهر و بعر خیابون اصلیه و نماش هنوز اجر از نوع کپر نشیناست و جلوی امامزاده خاکی و تکه تکه های اسفالت مثل کبک قرار داره، از توم نگم براتون، مسجد محله ما از اون بهداشتی تر و قشنگتره،