۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰

در افق ۲۰ ساله محقق می‌شود؛

امکان حمل ۷ میلیون تن بار توسط خط آهن یزد – اقلید

امکان حمل ۷ میلیون تن بار توسط خط آهن یزد – اقلید

یزدـ عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در چشم انداز ۲۰ ساله تعریف شده برای راه آهن یزد – اقلید، امکان حمل ۷ میلیون تن بار توسط این خط ریلی فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کدخدازاده پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح پنج پروژه ریلی کشور از جمله یزد – اقلید با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی و شاید مهمترین رویکرد تغییر الگوی حمل و نقل از جاده ای به ریلی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، رویکرد حمل بار توسط راه آهن است.

وی بیان کرد: استان یزد در مرکز جغرافیای کشور نه تنها یکی از استان‌های دارای معادن مختلف است بلکه محل گذر مواد معدنی سایر استان‌های کشور است و ظرفیت حمل بار موادمعدنی استان‌های مختلف را دارد.

کدخدازاده عنوان کرد: راه آهن یزد – اقلید، اتصال ریلی استانهای بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را فراهم کرده و فاصله مبدا و مقصد را ۳۱۰ کیلومتر کاهش می دهد.

وی ادامه داد: در فاز اول اجرای این طرح، ظرفیت حمل ۴ میلیون تن بار در سال فراهم است که این ظرفیت در چشم انداز ۲۰ ساله، ۷ میلیون تن تعریف شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این مراسم از تلاش‌های مسئولان استان یزد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری طرح و پیمانکاران و کارگران پروژه قدردانی کرد.

گفتنی است؛ به میمنت عید غدیرخم، اولین قطار باری یزد – اقلید، اولین محموله سنگ آهن یزد را به دستور رئیس جمهور به مقصد ذوب آهن پاسارگاد از طریق خط آهن یزد – اقلید حمل کرد.

کد خبر 5268344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha