۷ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۸

رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری گلستان:

۲۵ دوربین شرایط آب و هوایی محورهای گلستان را پایش می کنند

۲۵ دوربین شرایط آب و هوایی محورهای گلستان را پایش می کنند

گرگان- رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان گفت: تاکنون ۲۵ دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی گلستان برای پایش تصاویر ترافیکی و آب و هوایی نصب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن میرصالحی عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: تاکنون ۲۵ دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان جهت پایش تصاویر ترافیکی و آب و هوایی نصب شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان افزود: همچنین در پنج محور استان هم راه‌اندازی سامانه‌های نظارت تصویری مورد نیاز است که در آینده‌ای نزدیک نصب خواهند شد.

میرصالحی با بیان اینکه ۴۲ دوربین هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای در محورهای استان گلستان نصب است، ادامه داد: نصب دوربین‌های هوشمند تاثیر بسزایی در کنترل ترافیک و ایجاد امنیت و ایمنی در محورهای مواصلاتی استان داشته‌است.

وی در خصوص توسعه سامانه تردد شمار در استان به عنوان یکی دیگر از سامانه‌های هوشمند در انجام فعالیت‌های راهداری گفت: تاکنون ۵۲ محور استان به سامانه ترددشمار مجهز شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان همچنین از راه‌اندازی دو سامانه توزین در استان خبر داد و بیان کرد: سامانه مذکور با قابلیت توزین وسایل نقلیه و ثبت سرعت قادر به شناسایی وسیله نقلیه حامل بار اضافه بوده و می‌تواند بدون توقف خودرو میزان بارحامل را ثبت کرده و در صورت غیرمجاز بودن میزان بار به پلیس‌راه واقع در محل تخلف خودرو را اعلام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان همواره در صدد افزایش سامانه‌های هوشمند بوده‌است، متذکر شد: علاوه بر این، نصب پنج دستگاه تابلو پیام متغیر، یک دستگاه تابلوی ترافیک‌نما در محورهای استان و تجهیز ۲۳۰ ناوگان به سامانه موقعیت‌یاب جی‌پی‌اس به منظور ساماندهی هرچه بهتر ناوگان حمل‌ونقل راهداری استان، از اقدامات دیگر این اداره‌کل بوده‌است.

کد خبر 5268585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha