۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

دکه نشریات؛

«قلک» هشتادوپنجم روی پیشخوان آمد

«قلک» هشتادوپنجم روی پیشخوان آمد

هشتادوپنجمین شماره از ماهنامه «قلک» همزمان با آغاز هفتمین سال فعالیت این‌نشریه منتشر شد و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ماهنامه قلک، هشتادوپنجمین شماره از ماهنامه «قلک» برای مردادماه ۱۴۰۰، همزمان با آغاز هفتمین سال فعالیت این‌نشریه، به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است.

این‌نشریه که مردادماه، وارد هفتمین‌سال انتشار خود شد، اولین نشریه‌ای است که به‌صورت تخصصی توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی ۳ تا ۷سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران و متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان کودک فعالیت ‌می‌کنند.

در هر شماره قلک بازی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این شماره بچه‌ها در بخش «بچین و بچش» می‌توانند با خوراکی‌های مختلف شکل‌های گوناگونی بسازند و از خوردن آنها لذت ببرند.

بهنام تقی‌پور مدیرمسئول این‌نشریه، درباره هفت‌ساله‌شدن «قلک» می‌گوید: فرهنگ‌سازی برای مطالعه بچه‌ها از سنین خردسالی و کودکی و عادت دادن به مطالعه هفتگی و ماهانه اهمیت به سزایی در رشد آنها دارد و رسیدن به این مهم نیازمند عزم جدی است. ما سعی کردیم با توجه به مسئولیت اجتماعی‌ که بر عهده‌مان است در این‌هفت سال با تولید محتوای مناسب در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در ارتقا دانش و هویت بخشی به کودکان و خردسالان گامی هر چند کوچک برداریم.

وی افزود: وضعیت مطالعه و حمایت از فرهنگ در کشور ما خوب نیست. تعداد نشریاتی که برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر می‌شود بالا است اما شمارگان و مخاطب، کم است و رفع این مشکل ممکن نیست مگر با حمایت مسئولان و مدیران مربوطه و همچنین اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی. «قلک» اولین ماهنامه تخصصی در حوزه آموزش مفاهیم اقتصادی و سبک زندگی برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال است. این ماهنامه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به تمامی کتابخانه‌های سراسر ایران ارسال می‌شود و امکان دسترسی و مطالعه آن برای بچه‌ها وجود دارد.

«تولده همیشه» سروده زهرا موسوی و تصویرگری مهدیه ربانی، «انتخاب شای‌شای» نوشته ویدا کریمی و تصویرگری شهرزاد شهرجردی، درازترین کیک و کبودترین فوت در بخش «اخبار قِل‌قُلّکی» نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی، شعر «صبر می‌کنم» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه‌گر، «بچه نخند» نوشته جویا میرزاده و «مجله ماهی یه‌بارَکی» نوشته نسترن فتحی و میثم موسوی مطالب این‌شماره از مجله مذکور هستند.

این‌مجله با ۲۸ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان روی پیشخوان مطبوعات آمده است.

کد خبر 5269286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha