۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ:

کلاهبرداران تلفنی در ساوجبلاغ دستگیر شدند

کلاهبرداران تلفنی در ساوجبلاغ دستگیر شدند

ساوجبلاغ - فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری ۳ کلاهبرداری که با ترفند اعلام برنده شدن سفر عتبات عالیات در مسابقات رادیویی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلیمانی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با وی از طریق پیام‌ رسان واتساب تماس گرفته و با اعلام برنده شدن وی برای سفر به عتبات عالیات، از او مبلغی را کلاهبرداری کرده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از مال باخته مشخص شد که فردی تحت عنوان کارمند رادیو جوان با وی تماس گرفته و اعلام کرده که او در یک مسابقه رادیویی برنده جایزه سفر به عتبات عالیات شده و به بهانه ثبت نام اولیه با اغفال شاکی اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانک نامبرده را دریافت و اقدام به خالی کردن حساب او کرده است.

سلیمانی اظهار داشت: مأموران پلیس فتا با اقدامات و شگردهای پلیسی، موفق به شناسایی ۳ نفر در این خصوص در بخش چهارباغ شده و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهمان مورد نظر را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری شدند، اما پس از مواجهه با اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به پرونده کلاهبرداری به دست آمده بود، به ۱۵ فقره کلاهبرداری تلفنی در استان‌های مختلف کشور اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا عنوان کرد: شهروندان عزیز در صورت دریافت هر گونه پیامک و تماس تلفنی از منابع ناشناس و غیررسمی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی، به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی نظیر کدملی، تاریخ تولد، cvv2و رمز دوم کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس و فرصت طلب قرار ندهند.

کد خبر 5271218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهزاد شاه علیلو IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      سلام من هم در دام این افراد افتادم چسکار کنم .لطفاکمکم کنید