۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸

قائم مقام خبرگزاری صدا وسیما:

۱۱ شبکه فارسی زبان در سراسر جهان به طور دائم شیعه انگلیسی را تبلیغ می کنند

۱۱ شبکه فارسی زبان در سراسر جهان به طور دائم شیعه انگلیسی را تبلیغ می کنند

رباط کریم- قائم مقام خبرگزاری صدا وسیما گفت: ۱۱ شبکه فارسی زبان در سراسر جهان به طور دائم شیعه انگلیسی را تبلیغ می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عابدینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پرند ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، عنوان کرد: امروز جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل شده است. تغییر و تحول اقتصادی چه در زمینه توسعه پایدار و چه در زمینه نظامی گری یا در زمینه دیانت اگر بخواهد نهادینه شود، چاره‌ای نیست جز اینکه از مسیر رسانه‌های فراگیر عبور کند.

قائم مقام خبرگزاری صدا وسیما افزود: برای ۷ میلیارد جمعیت دنیا این امکان وجود ندارد که گفت وگوی چهره به چهره داشته باشند، اما این رسانه است که اندیشه‌ها را متغییر می‌کند.

این کارشناس ارشد رسانه با اشاره به اینکه ۲۹۸ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان وجود دارد که تلاش دارند تا بر افکار عمومی تأثیرگذار باشد، افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای در حالی نزدیک ۳۰۰ شبکه است، که صدا و سیما ایران ۱۳۰ شبکه رادیو و تلویزیونی دارد، پول‌های سنگینی که برای این شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخت می‌کنند، تنها در حوزه سیاسی نیست، بلکه فقط ۱۱ شبکه تلویزیونی داریم که شیعه انگلیسی را تبلیغ می‌کنند.

عابدینی افزود: در کنار این موضوع هم ده‌ها شبکه است، که فیلم‌های ضد فرهنگ را به صورت شبانه روز پوشش می‌دهند، برخی گمان می‌کنند زیاد بودن این شبکه‌ها برای گردش آزاد و اطلاع رسانی اما باید به این نکته توجه داشت، که برای کشور چین با بیش از یک میلیارد جمعیت، این غربی‌ها یک شبکه به زبان چینی راه نینداختند.

وی گفت: حتی برای کشور هند با جمعیت بیش از یک میلیارد نفری، یک شبکه راه نینداختند، ولی برای ایران با جمعیت هشتاد میلیونی ده‌ها شبکه ماهواره‌ای به راه انداختند. استنباطشان این است که آنچه مقابل تفکر ماتریالیست می‌ایستند بی تردید اندیشه انقلاب اسلامی است.

بر اساس این گزارش، قائم مقام خبرگزاری صداوسیما به همراه اصحاب رسانه پرند، ضمن بازدید میدانی از شهر پرند، بر مزار شهدای گمنام پرند حاضر شدند و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص محمود صارمی شهید خبرنگار کشورمان را گرامی داشتند.

کد خبر 5275004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha