۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۲۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

بیمارستان‌های استان بوشهر در همه رده‌ها نیاز به نیروی انسانی دارد

بیمارستان‌های استان بوشهر در همه رده‌ها نیاز به نیروی انسانی دارد

بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نیاز فوری به نیروی انسانی برای بیمارستان‌های استان بوشهر در تمامی رده‌ها داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری بعدازظهر سه‌شنبه در نشست اعضای شورای ششم شهر بوشهر اظهار داشت: برای مقابله با کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر نیاز به نیروی انسانی در رده‌های خدمات، پرستار، کمک پرستار و پزشک است.

وی با بیان اینکه در این شرایط بحرانی، مدافعان و حوزه سلامت نیازمند آرامش هستند، تصریح کرد: نیاز به کمک‌هایی مانند آب، مواد غذایی خشک و پول نقد برای خریدهای ضروری نیز است و همچنین نیاز به کار فرهنگی در جامعه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد.

کشمیری با بیان اینکه روزانه پذیرای حدود ۲۰۰ بیمار جدید هستیم افزود: در حال حاضر ۸۵۰ بیمار در استان بوشهر بستری داریم.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز خوبی برای ورودی بیمار به بیمارستان‌های استان بوشهر نداریم چون روزانه هزار نفر مبتلا به کرونا در سطح استان بوشهر داریم گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی بیمارستان شهدای هسته‌ای توانستیم فضای فیزیکی خوبی را ایجاد کنیم و همان موقع تجهیزات خوبی نیز برای این بیمارستان گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله در بستری کردن بیماران فضای فیزیکی، اکسیژن و شرایط خنکی هوای محیط و نیروی انسانی پزشک و پرستار است افزود: بزرگ‌ترین مشکل حال حاضر حوزه سلامت برای مبارزه با کرونا کمبود نیروی انسانی پرستار، کمک پرستار و نیروی خدماتی است.

۹۰۰ تخت زیر بار بیماران کرونایی قرار گرفت

کشمیری با بیان اینکه به دلیل کمبود نیروی انسانی قادر به راه‌اندازی بخش‌های بستری بیماران کرونایی بیشتر نیستیم افزود: درخواست حوزه سلامت از شورای شهر بوشهر فراخوان نیروی انسانی در هر کدام از رده‌های خدمات، پرستار و کمک پرستار است.

وی با تأکید بر اینکه باید برای خاموش کردن کارخانه تولید بیماری در استان بوشهر بین مردم فرهنگ‌سازی شود گفت: تا ورودی بیمارستان کاهش پیدا نکند نمی‌توانیم از فاجعه کرونایی جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش هستیم باید روی این مسئله که خدایی ناکرده برگزاری مراسم در این ایام باعث شدت بیماری نشود کار فرهنگی صورت بگیرد و با توجه به نفوذ اعضای شورای شهر بین مردم از شما استدعا داریم کار فرهنگ‌سازی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شما نیز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها در تمام کشور برای شرایط عادی تعریف شده است گفت: از هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی استان بوشهر ۹۰۰ تخت زیر بار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

کشمیری اضافه کرد: با توجه تعداد بالای بیماران کرونایی حجم بالایی از تدارکات نیاز است که تا حدودی از عهده دانشگاه بر می‌آید ولی برای عبور از بحران کرونا نیازمند همکاری همه هستیم و ما به نوبه خود دست یاری به سمت همه نهادها، سازمان‌ها و مردم دراز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمام اکسیژن سازهای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در یک سال اخیر نصب شده است اضافه کرد: تمام پیش‌پرداخت‌های اکسیژن سازهای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از شورای راهبردی پتروشیمی انجام داده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر به حوزه سلامت برای مقابله با کرونا کمک کرده‌اند ولی کافی نیست و نیاز صنایع مستقر در استان بوشهر بیشتر از این به کمک حوزه سلامت بیایند و در این بحران کرونایی مددکار این حوزه باشند.

کد خبر 5278395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha