۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۹

۲ بیمارستان ارتش در استان بوشهر به درمان کرونا اختصاص یافت

۲ بیمارستان ارتش در استان بوشهر به درمان کرونا اختصاص یافت

بوشهر- فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر گفت: دو بیمارستان ارتش در استان بوشهر به درمان کرونا اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم خلبان نعمت‌الله صدقی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بیمارستان امیرالمؤمنین نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم بوده و در خدمات‌دهی به مردم اقدامات گسترده‌ای داشته است.

وی اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا نیز ارتش در کنار مردم بوده و همکاری‌های گسترده‌ای را با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای درمان بیماران کرونایی داشته است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر به خیز پنجم کرونا و شرایط سخت این روزهای استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در این راستا بخش کرونای بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی و بیمارستان خاتم‌الانبیاء پایگاه دریایی ارتش در بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه همه امکانات درمانی پایگاه‌های ارتش در اختیار مردم بوشهر قرار داده شده است خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بیشترین تخت‌ها به درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شود.

صدقی با بیان اینکه ۳۰ تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی ارتش به کووید ۱۹ اختصاص داده شده است ادامه داد: تلاش می‌کنیم این ظرفیت را بالا ببریم و بخش ICU کرونا را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به این‌که بیمارستان خاتم‌الانبیاء پایگاه دوم نیروی دریایی ارتش نیز بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند، گفت: همه امکانات برای ارائه بیشترین خدمات به مردم استان بوشهر استفاده می‌شود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر بیان کرد: ارتش همچنان‌که وظیفه امنیت را دارد و فدای ملت است، در این دوران نیز تلاش خود را برای مردم خواهد کرد. از مردم می‌خواهیم شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند و امیدواریم این بیماری به‌زودی رخت بربندد.

راه‌اندازی تخت‌های ICU

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین نیروی هوایی ارتش در بوشهر نیز گفت: با توجه به شرایط بحرانی حاکم در استان و نیاز به رسیدگی بیشتر، ارتش با تجهیزاتی که توانسته، پای کار آمده و با ۳۰ تخت که ۱۰ تخت در بخش یک کووید ۱۹ و ۲۰ تخت در بخش دو کرونا است به بیماران خدمات‌رسانی می‌کند.

سرهنگ دکتر حمید زارع‌زاده با اشاره به این‌که از آغاز همه‌گیری کرونا خدمات سرپایی و سی‌تی اسکن نیز انجام می‌شد، افزود: اکنون برای راه‌اندازی شش تخت ICU نیز در تلاش هستیم.

پیگیری راه‌اندازی بیمارستان صحرایی

معاون هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز گفت: به‌دنبال بالا رفتن شمار مبتلایان به کرونا در استان و پر شدن تخت‌های بیمارستانی، امام جمعه بوشهر نامه‌هایی به فرمانده ستاد نیروهای مسلح و فرمانده‌کل سپاه پاسداران نوشت و در خواست کمک برای استفاده از بیمارستان‌های نظامی و همچنین راه‌اندازی بیمارستان جدید را داد.

صفر آریان‌پور افزود: در کمتر از ۲۴ ساعت این نامه پاسخ داده شد و با سفر یکی از فرماندهان ارتش، بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی ارتش تجهیز شد و از پایان هفته پیش شماری از بیماران کرونایی در آن نگهداری و پرستاری می‌شوند.

وی اضافه کرد: این یک کار کوتاه‌مدت بود و برای بلندمدت هم ایجاد یک بیمارستان صحرایی و ساخت یک بیمارستان پیشرفته در استان در آینده درخواست داده شده تا در رخدادهای مشابه، کمبودی پیش رو نباشد.

کد خبر 5279369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha