۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۲

امام جمعه بوشهر خبر داد؛

تشکیل ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی در بوشهر

تشکیل ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی در بوشهر

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از تشکیل ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای عالی ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاص کرونایی باید همه امکانات و تجهیزات در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گیرد.

وی با تقدیر از همه نهاد و سازمان‌هایی که با ستاد مقابله با کرونا همکاری دارند افزود: استان بوشهر ظرفیت محدودی در حوزه درمانی دارد و اکنون در وضعیت سخت و ناگواری قرار دارد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت‌های بخش کرونایی استان بیان کرد: اکنون تعدادی از بیماران کرونایی در انتظار پذیرش هستند و در منزل مراقبت و پرستاری می‌شوند که نگران کننده است.

وی با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت بیمارستان‌های استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا نامه‌ای به فرمانده کل سپاه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارسال شد و توجه ویژه‌ای به استان بوشهر کردند که خدمات آنان درخور تحسین است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: بیمارستان‌های نیروی هوایی، پایگاه دریایی تجهیز و در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و در حال افزایش تخت‌های بستری است و باید نیرو به بیمارستان‌های تحت پوشش نیروهای مسلح اعزام شود.

وی از اعزام ۱۵ نیروی پرستاری و امکانات دارویی به استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: برای رسیدگی بیشتر به بیماران کرونایی استان بوشهر قرار است سه بیمارستان صحرایی با مشارکت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد شود.

تخصیص بسته‌های بهداشتی و معیشتی

امام جمعه بوشهر با تأکید بر همراهی همگانی برای عبور از این شرایط تصریح کرد: باید به مردم کمک شود تا این‌طور سردرگم نباشند و همه بیماران پذیرش شوند و در عین حال نباید فشار بر روی کادر درمان وارد شود چون این مراکز درمانی و نیروها محدود هستند و نیاز به همراهی و هم‌افزایی است.

وی از تشکیل ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی در استان خبر داد و بیان کرد: با تشکیل این ستاد به هر طریق ممکن امکانات، تجمیع و مدیریت و در خدمت جامعه هدف قرار داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از تخصیص بودجه از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد و بیان کرد: این نهاد پنج هزار کیت تشخیص فوری ویروس کرونا به استان بوشهر ارسال کردند و تحویل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شد.

صفایی بوشهری، از تخصیص بسته‌های بهداشتی و معیشتی خبر داد و افزود: این مجموعه فعالیت‌ها مانند حوادث سیل و زلزله نیاز به تشکیل یک کارگروه و قرارگاه مردمی دارد و درمان بیماران کرونایی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر به تنهایی در این شرایط اگر پشتیبانی نشود توانایی ندارد.

کد خبر 5282871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha