۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۰:۵۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران؛

تسریع در واکسیناسیون باعث کاهش چرخش ویروس می شود

تسریع در واکسیناسیون باعث کاهش چرخش ویروس می شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امیدوارم با تسریع در واکسیناسیون بتوانیم سطح ایمنی جامعه را افزایش و چرخش ویروس را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا دلاوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران را یکی از دانشگاه‌های بزرگ برتر در زمینه واکسیناسیون خواند و تصریح کرد: استان تهران دارای ۱۴ میلیون جمعیت است که از این میزان، دانشگاه علوم پزشکی تهران ۳ میلیون جمعیت تحت پوشش دارد. همچنین بر اساس تکالیف اعلام شده، باید ۳۱ پایگاه تزریق واکسن راه اندازی می‌کردیم که تا کنون توانسته ایم ۳۰ پایگاه راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به استانداردهای اعلام شده برای راه اندازی پایگاه (یک پایگاه برای هر ۱۰۰ هزار نفر)، گفت: اگر بخواهیم به ۸۰۰ هزار دوز واکسن در روز برسیم و هر پایگاه حدود یکهزار واکسن بزند، باید ۳۱ پایگاه راه اندازی کنیم. خوشبختانه در پایگاه‌های موجود، تجمعی برای واکسیناسیون نداریم و توانستیم تجمع صبحگاهی برای تزریق واکسن را با آغاز ساعت کاری از ۷:۳۰ صبح کاهش دهیم.

دلاوری از توانایی دانشگاه برای افزایش پایگاه‌ها در روزهای آتی خبر داد و افزود: با تعاملی که با دانشکده‌ها و خصوصاً دانشکده پزشکی و سازمان‌های دیگر داشتیم، توانستیم تا کنون پایگاه‌های مختلفی را راه اندازی کنیم و این ظرفیت قابل افزایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از ۳۱۰ تیم تزریق واکسن تا کنون ۱۶۶ تیم راه اندازی شده است که البته تجهیز تیم‌های تزریق واکسن به بارکدخوان موجب افزایش سرعت تزریق آنها شده است به گونه‌ای که هر تیم توانایی تزریق ۱۲۰ نفر را دارد لذا از این حیث نیز با مشکلی مواجه نیستیم.

وی افزود: تا کنون توانسته ایم ۱۹.۹ دهم جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران را واکسینه کنیم. همچنین اگر جمعیت بالای ۱۸ سال کشور را حدود ۷۶ درصد در نظر بگیریم، تا کنون ۲۶ درصد جامعه هدف را پوشش داده ایم.

دلاوری در ادامه ضمن قدردانی از همکاری واحدهای مختلف دانشگاه، گفت: اکنون از تمامی برندهای موجود در کشور، واکسن وجود دارد و تقریباً ۱۲ روز دپوی واکسن در دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم.

کد خبر 5279918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha