۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۱

مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر خبر داد؛

تجهیز و راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گاز کشور در عسلویه

تجهیز و راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گاز کشور در عسلویه

بوشهر - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از تجهیز و راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گاز کشور در شهرستان عسلویه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در جمع مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: حرکت صنایع در توانمندسازی جوانان استان بوشهر پیشرفتی مهم برای توسعه مهارت آموزی است.

وی اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای برای توانمندسازی جوانان این استان در همه رشته‌ها به خصوص حوزه نفت و گاز و حرفه‌های جنبی دارد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشتغال با توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف با همکاری شرکای آموزشی میسر می‌شود.

وی با اشاره به تجهیز و راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گاز کشور در شهرستان عسلویه افزود: بخش اعظم تجهیزات و ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرستان عسلویه نیز تکمیل شده و افتتاح رسمی این مرکز در دهه فجر امسال صورت خواهد گرفت.

دراهکی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته افراد متناسب با ۹۰ حرفه مهارتی در سطح استان بوشهر توانمند شده و با رصد اشتغال این مهارت آموختگان بیش از ۶۰ درصد آنها در منطقه ویژه و مابقی در سطح استان مشغول به کار هستند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: حدود هشت هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف تدوین شده و از نظر ظرفیت‌های مهارتی کمبودی احساس نمی‌شود.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر و وجود مربیان ماهر و با تجربه در کنار تجهیزات به روز، این اداره کل آمادگی کامل دارد حرفه‌های آموزشی مورد نیاز را با هماهنگی صاحبان صنعت در شهرستان‌های استان برگزار کند.

دراهکی به انعقاد تفاهم نامه جدید اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه‌ای که در آینده نزدیک منعقد خواهد شد دو بخش دارد؛ یک بخش آموزش جهت مهیا نمودن نیروهای عملیاتی و بهره برداری و بخش دیگر آموزش و توانمندسازی کارآفرینان منطقه در ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر است.

کد خبر 5280546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha