۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۴۹

امام جمعه گناوه:

عزاداران با رعایت پروتکل‌ها فرصت سوءاستفاده را از دشمنان بگیرند

عزاداران با رعایت پروتکل‌ها فرصت سوءاستفاده را از دشمنان بگیرند

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: مجالس سید و سالار شهیدان باید با دقت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد تا فرصت سوء استفاده را از دشمنان و معاندان بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در نشست هماهنگی برگزاری آئین‌های محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی، مسئول کانون مداحان و شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش اظهار داشت: برگزاری مجالس و محافل اهل بیت (ع) به تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری هم در خیرات و برکات و رحمت الهی و هم در توسل و تضرع در زندگی ما مؤثر است.

امام جمعه گناوه با تقدیر از دست اندر کاران برنامه‌های مذهبی شهرستان با وجود شرایط کرونایی افزود: با توجه به وضعیت کرونایی شهرستان گناوه برگزاری مجالس با تذکرات، سرکشی‌ها و نظارت‌های مستمر در حال انجام است که این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

وی گفت: عزاداری‌ها در مجالس سید و سالار شهیدان باید با دقت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد تا فرصت سو استفاده را از دشمنان و معاندان بگیرد و دشمنان نتوانند از این مجالس سوءاستفاده کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا لازم الاجرا است و ما همگی باید تابع ایشان و قوانین باشیم.

وی گفت: کسانی که خطرات کرونا را هنوز باور ندارند باید توجه داشته باشند که نباید با این تفکر جان دیگران را به خطر بیاندازند و با عدم رعایت پروتکل‌ها ناقل بیماری به دیگران باشند.

عزاداران با رعایت پروتکل‌ها فرصت سوءاستفاده را از دشمنان بگیرند

امام جمعه گناوه تصریح کرد: بانیان مراسم‌ها، هیئت‌ها و برگزارکنندگان آئین‌های مذهبی و عاشورایی باید برای دیگران اسوه و الگو باشند و جامعه از آنها این توقع دارد لذا همه باید همکاری لازم را در رعایت پروتکل‌ها داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: امروز دشمن به دنبال برجسته کردن نقاط ضعف ما در فضای مجازی و تبلیغ بر علیه مقدسات دینی و مذهبی است و نباید بهانه به دست دشمنان، معاندان حتی دوستان جاهل داد.

امام جمعه گناوه یادآور شد: فضای محیطی گناوه با نصب پرچم، بیرق و بنرهای عزاداری امام حسین (ع) و شهدای کربلا مزین شده است و مردم هم باید در این زمینه همکاری کنند تا فضای شهر حال و هوای محرم داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا گفت: ضمن حفظ شعائر و دستاوردهای عاشورا، باید نماز ظهر عاشورا در فضای مناسب و تعداد افراد کم با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی گفت: باید کوشید تا از عاشورای امام حسین (ع) درس چگونه زندگی کردن بیاموزیم و فرهنگ عاشورا را در زندگی فردی و اجتماعی خود جاری کنیم.

کد خبر 5281350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha