۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۰۸

مدیر کل پست کردستان خبر داد؛

رشد ۷۰ درصدی مرسولات اینترنتی استان کردستان در سال ۱۴۰۰

رشد ۷۰ درصدی مرسولات اینترنتی استان کردستان در سال ۱۴۰۰

سنندج-مدیرکل پست کردستان ترافیک صادره مرسولات از ابتدای سال جاری را بیش از 759 هزار فقره عنوان کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این آمار نسبت به سال ۹۹ بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب وحیدیان روز یکشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با اشاره به اینکه اقتصاد کل جهان یک اقتصاد دیجیتالی و سیستمی است، اظهار کرد: ارتباط میان تولیدکننده و مصرف‌کننده به واسطه سازمان پست در این شرایط کرونایی مثبت بوده است.

وی افزود: فعالیت‌های پستی در قالب فروشگاه‌های خرید اینترنتی با اخذ مجوز انجام می‌شود و در واقع سفارشات کالا بسیاری از هزینه‌های حمل‌ونقل و رفت‌وآمد را کاهش داده است.

مدیرکل پست استان کردستان با اشاره به اینکه در استان ۱۱۱ فروشگاه خرید اینترنتی مجوز قانونی دارند، بیان کرد: بسیاری از فروشگاه‌ها از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مجازی راه‌اندازی شده اند و سازمان پست بر عملکرد آن‌ها نظارتی نداشته و از لحاظ کاری تعهدی به پست ندارند.

وحیدیان اظهار کرد: برای ارسال مرسولات، پست تعریف و لیست مشخصی از کالاها را ندارد که ارسال می‌شود.

وی افزود: بیش از ۹۸ درصد مرسولات به دفاتر پیشخوان دولتی ارسال می‌شوند که تحت نظارت فرمانداری هستند.

وحیدیان گفت: تعداد کل ترافیک صادره مرسولات در سال ۹۹ بیش از یک‌میلیون و ۷۴۵ هزار فقره بوده است.

مدیرکل پست استان کردستان همچنین ترافیک صادره مرسولات در ۵ ماه سال جاری را بیش از ۷۵۹ هزار عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا این آمار نسبت به ۹۹ بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وحیدیان با اشاره به اینکه مرسولات صادره و وارده استان کردستان ۶۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در کردستان مرسولات وارده ۱۸ درصد از مرسولات صادره بیشتر است و در واقع مرسولات از شهرهای دیگر وارد استان می‌شود.

کد خبر 5282197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha