۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷

استاندار خوزستان:

۱۵ درصد از منابع تنش آبی خوزستان در اختیار ۲ وزارتخانه است

۱۵ درصد از منابع تنش آبی خوزستان در اختیار ۲ وزارتخانه است

اندیمشک- استاندار خوزستان گفت: ۱۵ درصد از منابع تنش آبی در اختیار وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو است که باید به خوزستان تعلق بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی استان (بررسی مصوبات شهرستان اندیمشک) با اشاره به اعتبارات خوب آبفا خوزستان از ردیف اعتباری مناطق محروم اظهار کرد: سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای نیز از این محل اعتبارات ۱۵۰ میلیارد تومان دارد؛ همچنین در زمینه مصوبه تنش آبی هیئت وزیران نیز در مجموع یک هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: ۱۵ درصد از منابع تنش آبی در اختیار وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو است که باید به خوزستان تعلق بگیرد؛ همچنین سه هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌های تملک دارایی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: فرماندار پیشنهادهای مربوط به شهرستان اندیمشک را به صورت جامع مهیا و جلسه دیگری را با حضور مدیران استانی در اندیمشک برگزار کنیم که در این جلسه مشکلات اجرایی نشدن هر پروژه را بررسی و مرتفع می‌کنیم تا یک تحرکی در اجرای این پروژه‌ها ایجاد شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: به نظر می‌رسد باید یک سازمان‌دهی درستی انجام و تعیین تکلیف اجرایی شدن هر پروژه باید با معین شدن زمان اجرایی آن باشد؛ همچنین مدیران از عملکرد خود در این زمینه ارائه گزارش داشته باشند.

وی خطاب به دبیر جلسه گفت: مدیرانی که در جلسات به صورت مکرر و بی‌دلیل شرکت نمی‌کنند باید به دادستانی معرفی و ترک فعل برای آنها تلقی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی موانع اجرایی نشدن پروژه‌های اندیمشک، پیگیری اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، پیگیری مشکلات تکمیل کارخانه سیمان اندیمشک، پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک، تقویت زیرساخت‌های اشتغال شهرستان، توسعه و گسترش زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی (با توجه به میزبانی مسافران نوروزی و زائران حسینی در ایام غیر کرونایی) و همچنین افزایش تخصیص اعتبارات به پروژه‌های عمرانی، خدماتی، اجتماعی و فرهنگی از جمله مصوبات اولین جلسه شهرستان اندیمشک بود که روند اجرایی شدن آنها در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 5283489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha