۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴

نماینده مردم زنجان در مجلس:

اغلب وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم کارنامه قابل قبولی دارند

اغلب وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم کارنامه قابل قبولی دارند

زنجان-نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به برنامه‌های ارائه شده، بیشتر وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، کارنامه قابل قبولی دارند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه ۱۹ وزیر پیشنهادی در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس حضور یافته و با آنان دیدار و گفت‌وگو کرده و مطالبات مردم را با آنها در میان گذاشتیم.

دادگستری؛ انتقال زندان زنجان به حاشیه شهر

وی با یادآوری اینکه گفت‌وگوی جامعی با امین‌حسین رحیمی به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس انجام شد، افزود: در این گفت‌وگو به مشکلاتی که در قوه قضائیه و در حوزه قضات و کارکنان وجود دارد و نیز چالش‌هایی که در مجلس نسبت به قوه قضائیه احساس می‌شود، اشاره شد.

باقری با اشاره به اینکه وزارت دادگستری، یک وزارت خاص بوده و سه قوه در این خصوص باید با هم هماهنگ باشند تا وزیر مربوطه بتواند رأی اعتماد از مجلس اخذ کند، بیان کرد: با توجه به سوابقی که وزیر پیشنهادی دادگستری داشته و اگر سابقه نمایندگی مجلس را نیز به کارنامه وی اضافه کنیم، معتقدیم قادر خواهد بود مشکلات مردم را بیش از همه درک کند، به همین خاطر از گزینه‌های بسیار خوبی است که به عنوان وزیر دادگستری مطرح شده است.

ورزش و جوانان؛ تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌کاره

باقری با اشاره به مطالبه نمایندگان مجلس از وزارت ورزش و جوانان، عنوان کرد: یکی از این مطالبات این است که امکانات ورزشی برای محرومان در شهرها و روستاها باید مورد تاکید حمید سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه باشد.

وی با بیان اینکه همچنین ارتقای ارتباط وزارت ورزش و جوانان با قشر جوان و سمن‌ها و نیز گروه‌ها و تشکل‌های مختلف در این حوزه، یکی دیگر از مطالبات نمایندگان مجلس از وزیر است، بیان کرد: تا به امروز و بر اساس برنامه‌های اعلامی از سوی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، بنده برای اعطای رأی اعتماد به وی مجاب نشده‌ام و باید منتظر بود و دید در روزهای آینده نظر سایر کمیسیون‌ها و روند کار به چه ترتیب پیش خواهد رفت.

فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حمایت جدی از فعالان فرهنگی و هنری

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در ادامه با یادآوری اینکه جلسه‌ای با محمدمهدی اسماعیلی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار شد، گفت: وی در این جلسه دیدگاه‌های خود را اعلام کرد که یکی از مسائل مهم و مدنظر نمایندگان مجلس، ترویج، آموزش و ارتقای فرهنگ به معنای واقعی کلمه بود.

وی با اشاره به اینکه حضور جدی و فعالیت قوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عملیاتی شدن مباحث فرهنگی در جامعه، از دیگر مطالبات نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، تصریح کرد: در مجموع، از برنامه‌های وزیر پیشنهادی راضی هستیم و امیدواریم وزیر پیشنهادی بتواند چالش‌ها و مشکلات مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مدیریت کند.

تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی؛ فسادزدایی در رأس امور

وی با اشاره به انتظارات نمایندگان مجلس از حجت عبدالملکی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، اظهار کرد: حدود ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور به نوعی با این وزارتخانه ارتباط دارند و اقشار مختلف کم‌درآمد جامعه، محرومان، مددجویان و … به نوعی کارشان با این وزارتخانه گره خورده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بحث خدمات‌رسانی این وزارتخانه به مردم و به خصوص اقشار کم‌درآمد، جزو دغدغه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و نمایندگان مجلس بود که در این راستا برنامه‌های زیادی نیز ارائه شد، ادامه داد: شواهد امر نشان‌دهنده آن است که حرف و حدیث‌ها و حتی فسادهای بزرگی متوجه این مجموعه بوده است، به همین خاطر بحث فسادزدایی و فسادستیزی این وزاتخانه باید با قوت پیگیری شود که خوشبختانه وزیر پیشنهادی نسبت به این موضوع حساسیت زیادی دارد.

راه و شهرسازی؛ بسته شدن پرونده مسکن مهر

وی با یادآوری اینکه رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی معرفی شده است، گفت: ما در دو حوزه راه و شهرسازی و مسکن از وزیر پیشنهادی مطالباتی داشته و پیگیری‌هایی کردیم. یکی از موضوعات جدی در این زمینه مربوط به راه روستایی است و معتقدیم بحث راه‌های روستایی باید به اتمام برسد و انتظار این است که راه‌های روستایی در دولت سیزدهم موضوعی مهم تلقی شود که برنامه وزیر پیشنهادی نیز این بود که این موضوع در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

باقری با بیان اینکه در حوزه شهرسازی، بحث بافت‌های فرسوده و بازآفرینی برای این بافت‌ها مدنظر وزیر پیشنهادی بود که نمایندگان مجلس نیز در این خصوص پیگیری‌های جدی داشتند، افزود: علاوه بر این، بحث حاشیه‌نشینی در مراکز شهرها در حال توسعه است که این موضوع نیز باید در اولویت وزارتخانه متبوع باشد.

صنعت، معدن و تجارت؛ افزایش ارتباط با فعالان اقتصادی و صنعتی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در خصوص برنامه‌های ارائه شده سیدرضا فاطمی‌امین به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: برنامه‌های ارائه شده از سوی وی، خوب بود و جامع بودن این برنامه‌ها نشأت گرفته از تجربه این وزیر پیشنهادی است.

ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ عدالت در بهره‌مندی از فضای مجازی

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت با یادآوری برنامه‌های ارائه شده از سوی عیسی زارع‌پور به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات که به زعم وی برنامه خوبی ارائه کرد و درک درستی از شرایط داشت، افزود: یکی از انتظارات ما در این حوزه، توسعه زیرساخت‌های مربوط به فضای مجازی است.

دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ انتقال پادگان زنجان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان مردم استان در خانه ملت از حضور وزیر سابق دفاع که فردی دلسوز و زنجانی بود، بسیار رضایت داشتند، اظهار کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جزو وزراتخانه‌هایی است که نقش حاکمیتی داشته و وزیر پیشنهادی نیز از چهره‌های بنام و ارزشی ارتشی ما است.

باقری با بیان اینکه برنامه‌های ارائه شده از سوی محمدرضا قرایی‌آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قانع‌کننده بود و اعضای کمیسیون قضائی مجلس از این برنامه‌ها استقبال کردند، گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه با وزیر پیشنهادی مطرح شد، بحث انتقال پادگان‌ها بود که این موضوع در استان زنجان نیز صادق بوده و جزو برنامه‌های جدی وزیر پیشنهادی به شمار می‌رود. در کل کشور، انتقال پادگان‌ها از داخل شهر به حاشیه شهرها مطرح است.

نیرو؛ تکمیل سدها و رفع دغدغه آب شرب

باقری با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی علی‌اکبر محرابیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: مردم به واسطه قطعی برق در چند سال اخیر با مشکلات و دغدغه‌های زیادی مواجه بودند و متأسفانه خشکسالی نیز باعث شد که حتی در خصوص آب شرب در برخی از مناطق استان و روستاها با مشکل مواجه شویم که این دغدغه به آب کشاورزی نیز به واسطه خشکسالی‌های اخیر تعمیم داده شد.

وی با یادآوری اینکه موضوع سدسازی و تکمیل سدها با وزیر پیشنهادی نیرو مطرح و قول‌های مساعدی نیز در خصوص تکمیل سدهای استان داده شد، افزود: وعده اصلی وزیر پیشنهادی نیرو در این خصوص، این بود که برنامه جدی برای اتمام همه سدهای استان تدوین شده و مردم استان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

نفت؛ تکمیل شرکت‌های پتروشیمی و گازرسانی به روستاها

وی یکی از موضوعات جدی مطرح شده با جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت نفت را بحث شرکت‌های پتروشیمی عنوان کرد و ادامه داد: در استان زنجان نیز نمونه این شرکت‌ها را داریم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اظهار کرد: همچنین بحث گازرسانی به مناطق محروم و صعب‌العبور، یکی دیگر از مطالبات جدی از وزیر پیشنهادی وزارت نفت بود و قرار شد در طول چهار سال، همه روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شود.

جهاد کشاورزی؛ ضرورت تشکیل سازمان جهاد روستایی

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سیدجواد ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی از سابقه خوبی در مجلس شورای اسلامی برخوردار بوده و به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس حضور داشت، تصریح کرد: برنامه‌های خوبی در حوزه کشاورزی تدوین شده است تا کشاورزان با توجه به الگوی کشت در این حوزه فعالیت داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه جای خالی سازمان جهاد روستایی در کشور احساس می‌شود، گفت: این موضوع ایده خوبی بوده و از همان ابتدای کار مجلس، مبنی بر اینکه روستاها باید متولی ویژه داشته باشند، مطرح بود، به همین خاطر بحث جهاد روستایی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است.

امور خارجه؛ راه‌اندازی دفاتر نمایندگی در استان‌ها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه برای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان پیشنهاد شده که از سابقه خوبی در وزارت امور خارجه برخوردار است، گفت: آنچه که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، این است که بحث صادرات و واردات از نیازهای اصلی کشور است.

وی ادامه داد: در امر صادرات با بازار وسیع‌تری آشنا خواهیم شد. رونق صادرات باعث خواهد شد تا در صورت کم‌رونق بودن بازار داخلی، به تولیدکننده این انگیزه را بدهد که در این عرصه با انگیزه مضاعفی تلاش و فعالیت کند، بنابراین یکی از راه‌های تحقق شعار سال، رونق صادرات است.

بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ تسریع در واکسیناسیون

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت، بزرگ‌ترین دغدغه امروز در بحث بهداشت و سلامت را موضوع واکسیناسیون دانست و با اشاره به برنامه‌های بهرام عین‌اللهی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عنوان کرد: موضوع واکسیناسیون با وزیر پیشنهادی بهداشت مطرح شده است.

این نماینده مجلس با یادآوری اینکه مشکلات مربوط به جامعه پزشکی نیز در جلسه با وزیر پیشنهادی مطرح شد، ادامه داد: مسائل مربوط به پرستاران و کادر درمان بحث جدی است، به ویژه با نیازهایی که امروز به خاطر شرایط کرونا داریم، این گونه است که در جذب تعیین تکلیف وضعیت قرارداد و استخدامی این افراد باید برنامه‌ریزی شود و مجموع برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که این مشکلات مرتفع شود.

میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ استفاده از فرصت‌های گردشگری

باقری، از عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نام برد و از ارائه برنامه توسط وی خبر داد و خاطرنشان کرد: معتقدیم این وزارتخانه می‌تواند امکان درآمدزایی و اشتغال را تسهیل و مهیا کند.

اقتصاد و دارایی؛ نیازمند رویکرد جهادی و انقلابی

باقری از سابقه خوب سید احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد و گفت: وی از سابقه خوب علمی، تحقیقاتی و اجرایی در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی برخوردار بوده و در مجلس نیز از جوانان خوش‌فکر، باسواد و فعال در این صحنه بود که تیم خوبی تشکیل داده و برنامه‌های مطلوبی نیز ارائه کرد.

آموزش‌وپرورش؛ ساخت فضاهای آموزشی و حل دغدغه فرهنگیان

این نماینده مجلس، حسین باغ‌گلی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش را یکی از گزینه‌هایی دانست که استقبال خوبی از برنامه‌های وی در مجلس نشده است و افزود: برنامه‌های ارائه شده وی با مطالبات ما به عنوان نماینده مجلس هم‌خوانی چندانی نداشت.

وی با یادآوری اینکه بحث ساخت فضاهای آموزشی مورد نیاز جزو دغدغه‌ها به شمار می‌رود، تصریح کرد: علاوه بر این، بحث جذب معلمان، مشکلات مربوط به فرهنگیان، معیشت معلمان و فرهنگیان و … موضوعی است که به عنوان چالش برای نماینده مجلس که باید پیگیر مشکلات مردم باشد، مدنظر است، این در حالی است که برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی، تناسبی با دغدغه‌ها و مشکلات در بطن و بدنه وزارت آموزش‌وپرورش نداشته و قانع‌کننده نیست.

اطلاعات؛ برآمده از دل وزارت اطلاعات

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با یادآوری اینکه طبق قانون، وزارت اطلاعات جزو وزارتخانه‌های حاکمیتی است که وزیر آن با نظر رهبری معرفی می‌شود، عنوان کرد: حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات، از بدنه همین وزارتخانه بوده و اشرافیت زیادی در این زمینه دارد.

باقری با اشاره به اینکه در ادوار گذشته وزرای اطلاعات از بطن وزارت اطلاعات نبودند، این در حالی است که وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم از دل همین وزارتخانه برآمده است، اظهار کرد: با توجه به سابقه حضور و فعالیت در این عرصه، قطعاً وزیر پیشنهادی چالش‌های مربوط به امنیت داخلی و خارجی را درک خواهد کرد.

علوم، تحقیقات و فناوری؛ ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی

وی از محمدعلی زلفی‌گل به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری نام برد و با اشاره به اینکه وی از اساتید نخبه و از دانشمندان جامعه علمی کشور به شمار می‌رود و از سوابق خوبی برخوردار است، افزود: از برنامه‌های وزیر پیشنهادی، بحث کیفی کردن آموزش در دانشگاه‌ها، سوق دادن همه پایان‌نامه‌ها و تحقیقات به سمت حل مشکلات و مسائل کشور، ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی وزارت علوم و … است که فضای مطلوبی در مجلس نسبت به برنامه‌های وی وجود دارد.

کشور؛ انتخاب استاندار کارآمد و توانمند

باقری از سردار احمد وحیدی به عنوان آخرین وزیر پیشنهادی که قرار است وزارت کشور را عهده‌دار شود نام برد و با یادآوری اینکه وی از نیروهای زبده و کارآمد نظامی کشور است و چند سابقه مدیریتی نیز دارد، ادامه داد: وی سابق بر این وزیر دفاع بود و به خاطر اشرافیت بالا به عنوان وزیر پیشنهادی کشور مطرح شد که امیدواریم توفیقات بیشتری کسب کرده و قطعاً با توجه به سوابقی که دارد، رأی اعتماد از نمایندگان مجلس خواهد گرفت.

وی در خصوص شاخص‌های وزیر پیشنهادی کشور برای انتخاب استانداران، گفت: همه مطالبات مردم که به ما مراجعه می‌کردند را به وی منتقل کردیم. مردم منتظر حضور استاندار قوی، توانمند، کارآمد، دلسوز، مردمی و جهادی هستند تا بتواند تحول ایجاد کند و ترجیح ما این است که استاندار، فردی بومی باشد چون اشرافیت بیشتری به منطقه دارد اما آنچه که انتظار است، این است که دولت باید در نهایت مسئولیت کارها را بر عهده بگیرد و مهم برای ما این است که خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه شود.

کد خبر 5285396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha