۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۳

شورای گسترش مصوب کرد؛

تصویب اسناد توسعه متوازن آموزش عالی علوم پزشکی در ۱۰ کلان منطقه

تصویب اسناد توسعه متوازن آموزش عالی علوم پزشکی در ۱۰ کلان منطقه

اسناد توسعه متوازن آموزش عالی علوم پزشکی در تمام ۱۰ کلان منطقه آمایشی کشور به تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی رسید و به این ترتیب توسعه رشته ها در ۱۴۰۸-۱۴۰۰ براساس سند تعیین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، به دنبال تصویب اسناد توسعه متوازن آموزش عالی علوم پزشکی در تمام ۱۰ کلان منطقه آمایشی کشور، توسعه رشته مقاطع بر اساس این اسناد صورت می‌گیرد.

بر مبنای سندهای توسعه متوازن که به امضا تمامی روسا و معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی هر کلان منطقه رسیده‌اند درون هر کلان منطقه یک شورای مشورتی تشکیل و توسعه رشته مقاطع مصوب در بازه زمانی ۱۴۰۸-۱۴۰۰ را اعلام کرده و مشخص می‌شود که در کدام سال از این بازه این رشته مقطع راه اندازی می‌شود.

۲۹ رشته / مقطع در سند توسعه کلان منطقه دیده شده بودند و همچنین راه اندازی آنها توسط شورای مشورتی کلان منطقه در سال ۱۴۰۰ مطرح و به تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی رسید.

«سند ملی متوازن آموزش عالی حوزه سلامت در ایران ۱۴۰۸» با مشارکت گسترده تمام دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در قالب دبیرخانه‌های کلان مناطق آمایشی تدوین شد.

گام‌های سند ملی متوازن آموزش عالی حوزه سلامت شامل تعیین تعداد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت در ایران ۱۴۰۸ و ظرفیت پذیرش دانشجو در سطح ملی از طریق انجام مطالعات برآورد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت ایران ۱۴۰۸، توزیع ظرفیت ملی بین کلان مناطق آمایشی و در نهایت تعیین ظرفیت پذیرش دانشجویان علوم پزشکی در تمامی رشته مقاطع در هر یک از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هر کلان منطقه تا سال ۱۴۰۸ است.

کد خبر 5285451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha